• skidoo

Bläckpenna i tvättmaskinen

Typiskt.. hitta en trasig en i maskin nyss och nu är det fläckar på en del kläder..
    Hur får jag bort dem???

• Svar på tråden Bläckpenna i tvättmaskinen
  • Mayasmamma

tvätta tvätten igen direkt, släng i lite vanish elr fläckborttagningsmedel....ibland fungerar det bara med vanlig tvätt om bläcket ej hunnit sätta sig fast...

• Mayasmamma

lycka till!...ja har en ovana att "råka" färga tvätten rosa hehe

• skidoo

tack!! får väl se om en stund... haha .. jag är så lat när det gäller å kolla igenom byxor innan de ska tvättas.

• Mayasmamma

haha, det gör aldrig jag heller!

råkade faktiskt tom få med den nya tvns fjärrkontroll i tvätten...hörde ett dunkande så såg jag den där inne i 95grader....

men den fungerade faktiskt efter den fått torka!

• skidoo

efter 2 tvättar å en massa vanish så är fläckarna borta!! men tyvärr inte på en stickad kofta.. jag kämpar vidare på den.

• Tjoflöjt
    Mayasmamma skrev 2008-09-30 08:46:11 följande:
    haha, det gör aldrig jag heller!råkade faktiskt tom få med den nya tvns fjärrkontroll i tvätten...hörde ett dunkande så såg jag den där inne i 95grader....men den fungerade faktiskt efter den fått torka!
    Jösses vilken kvalitet!
  • Mayasmamma
    Svar på #6
    skidoo skrev 2008-09-30 13:28:56 följande:
    efter 2 tvättar å en massa vanish så är fläckarna borta!! men tyvärr inte på en stickad kofta.. jag kämpar vidare på den.
    grattis då klarade det sig bra!
  • Mayasmamma
    Svar på #7
    Tjoflöjt skrev 2008-09-30 13:43:18 följande:
    Mayasmamma skrev 2008-09-30 08:46:11 följande:
    Jösses vilken kvalitet!
    japp!fast jag satte maskinen på tömmning när jag upptäckte det....men jag trodde aldrig den skulle hålla, märket är ngt jag inte ens hörttalas om innan haha....
Svar på tråden Bläckpenna i tvättmaskinen