• mm m

Hur lär man sig göra inbakadeflätor på sig själv, när håret bara glider..

Hur gör man inbakadeflätor på dig själv när man har hår som bara glider ur hela tiden. Har enligt frissan inte tunt=lite hår utan normalt med håt och granna strån..

Vilket gjorde att tom frissan fick ändra inplanerad balfrissan flera gånger för att håret gled ur..

Så är inte lätt att försöka få till det på sig själv. För jag kan göra på andra. Har nu börjat försöka göra två flätor istället för en så att varje fläta får längre med mindre hår.

Vad har ni för tips?

• Svar på tråden Hur lär man sig göra inbakadeflätor på sig själv, när håret bara glider..
  • BrideOf Rocky

ha inte nytvättat hår och tupera och spreja det.

Sidfötter är för bögar
  • Kajsan

Jag har sån saltvattensspray i håret när jag ska göra såna grejjer, funkar utmärkt.

• mm m

ok jag som precis tvättat håret... Gör det varje dag då det annars blir flottigt... Ska testa nu men har inte allt för lång tid på mig så får se hur det går. Till saken hör ju att håret blir väldigt skadat vid tex slingor, fön och andra div extra grejer även tupera

men tack ska testa

• mm m

Nu har jag fått till något som så när liknar två flätor iaf.. gick bättre än väntat. Hade i sådan inpackning som ska sitta kvar i håret då gled det (för stunden) inte lika mycket.

sen när man inte har en spegel att se bakifrån med förän man är klar och får ta en hand spegel kan man inte förvänta sig att resultatet ska bli helt rakt fast man gjort benan tidigare.

Tack för alla förslag .. det kan endast bli bättre flätor!! inte sämre iaf

• mm m

Fortsätt gärna att komma med tips och ideer!

• Jaquline81

Haha...hur gör man en inbakad fläta överhuvudtaget? Jag lyckas bara inte, allt hår trasslar ihop sig.

• Kajsan
    mm m skrev 2008-09-30 09:36:49 följande:
    vad är saltvattens pary??
    Saltvattensspray.
    Det finns jättebra på vår ICA Maxi, men annars kan du fråga en frisör.
    Det blir lite med spänst ihåret, inte lika flygit.
Svar på tråden Hur lär man sig göra inbakadeflätor på sig själv, när håret bara glider..