Shoegirl skrev 2008-09-30 18:00:56 följande:
Träna magen.Övning för att hitta rätt:När ni står upp försöker ni rotera höften rak. Titta från sidan så ser man hur den vinklas framåt när man svankar.Knip med stjärtmusklerna, dra in magen och rotera höften rak - utan att ändra positionen på axlarna. Alltså få in rumpan under er. Samtidigt sträcker ni på er. OCh då som om man tar tag i håret och lyfter - inte bakåt i svank.Den positionen ska man nu försöka hålla.Ganska snart märker man snart att håller emot med magen.Det är magen som är nyckeln och det är därför man ofta svankar mer efter en graviditet då man tappat/tänjt ut magmusklerna.Hoppas det var till hjälp.
Det där var väl ungefär vad sjukgymnasten sa när man hade sådan där träff i början av graviditeten. Men jag kan inte. Jag fattar inte hur man gör. De tyckte det var lättare om man stod mot en vägg men för mig hjälpte det inte ett dugg. Om jag ligger på golvet går det lite men bara då och man kan ju inte ligga på golvet hela dagarna. Men jag ska fortsätta att försöka så ska jag se om det funkar till slut. Magmusklerna är väl inte på topp men som brassblåsare så finns de där iaf.