• JMN

En "brännande" punkt i magen?

När jag väntade min son för 3 år sedan hade jag en punkt strax till höger om naveln som "brände" ibland. Nu är jag gravid med andra barnet, men bara i vecka 4 och känner samma brännande känsla på precis samma punkt. Svårt att förklara.
    Finns det någon mer som upplevt detta?

• Svar på tråden En "brännande" punkt i magen?
  • Jaquline81

Ja...den känns riktigt otrevlig men vad jag fick höra så är det för att livmodern växer =)

• JMN

Ok :) Jag som trodde att jag var den enda och att ingen skulle förstå min tråd :)
    Men livmodern sitter väl längre ner i mitten?

• Von Bebis

Precis så känns det! Obehagligt om något! Min bm sa att det kunde bero på dels ärrvävnad från naveln och även ytliga nerver som finns på magen. Roligt är det då inte...

• JMN

Dessutom kände jag hade känslan även i slutet på förra graviditeten. När slutar livmodern isåfall att växa egentligen?

• JMN
    Svar på #3
    Ok. Inget att behöva vara orolig för då antar jag. Som sagt, lustigt att det finns fler som upplever denna obehagliga känsla :)
  • Jaquline81
    Svar på #5
    Livmodern slutar väl inte växa förräns barnet tittar ut tror jag (rätta om mig om jag har fel) med tanke på alla som går över tiden så måste ju bebben ha plats =)
  • JMN
    Svar på #6
    Det låter iofs rimligt. Man tänker inte så långt ibland :)
Svar på tråden En "brännande" punkt i magen?