• Pillemajsan

när ska man testa?

Ni som testat plus efter en ivf hur många dagar efter insättning gjorde ni det?

• Svar på tråden när ska man testa?
  • pp08

jag testade 12 dagar efter insättningen (14 dagar efter ÄP), svagt positivt; är nog bättre att vänta till 14 dagar.....

• Julia 79

Jag testade 16 dagar efter ÄP, då blev det ett starkt plus!

• PSAL

Hej! Vi satte in ET den 19 september o idag skulle vi göra testet.

• Pillemajsan

okej vad spännande har ni testat idag då?=)

PSAL skrev 2008-10-05 20:16:51 följande:
    Hej! Vi satte in ET den 19 september o idag skulle vi göra testet.
  • Glenda Glad

Jag testade 11 dagar efter insättning och fick ganska starkt plus. Min klinik tar blodprov 11 dagar efter ET, men det är ju så mycket känsligare med blodprov.
    Det är nog bättre att vänta några dagar till egentligen när man ska kissa på sticka hemma. Man kan ju faktiskt få ett minus eftrersom hcg-halten inte hunnit stiga så mycket och det är ju synd om man ska bli ledsen då när man faktiskt egentligen har ett plus?

* Är i v 30*
  • PSAL
    Svar på #6
    Vi testade igår morse och fick ett jättesvagt streck...Fattade ingenting med tanke på att jag känner mig så konstig i hela kroppen. Åkte till apoteket på eftermiddagen och köpte gravtest och det visade lite starkare, men ändå ett svagt streck. Idag pratade jag med barnmorskan och hon sa att hon trodde jag var gravid och skulle leva därefter, men ta ett nytt prov på onsdag och sedan höra av mig igen. Så jag vet inte om jag är gravid eller inte, men känslan säger det
  • Grodan11

Hej!
    Finns det någon som vet hur tidigt man kan göra ett graviditets test efter en insemination? Jag har sprutor innan inseminationen.

• LillaFrun
    Grodan11 skrev 2008-10-08 18:30:19 följande:
    Hej!Finns det någon som vet hur tidigt man kan göra ett graviditets test efter en insemination? Jag har sprutor innan inseminationen.
    De finns massor olik bud om när sprutorna ska ha gått ur kroppen, har hört allt mellan 8-14 dagar, runt 11 flera gånger.
    Själv testade jag negativt 13 dagar efter inseminationen.
    Har du inseminerats än?
Svar på tråden när ska man testa?