• AnetteGunnarsson

Vad har ni för byxor?????????

Tjena!

Jag har en dotter på 18 månader, och en son på 2 månader.
    Jag använder mammabyxor nu för att magen är ju verkligen bullig alltså!! Den var ju det redan innan sonen också liksom..

Var tvungen att köpa nya byxor för de jag hade under graviditeten gick i sönder :)

Men jag var tvungen att köpa mig ett par mammabyxor EFTER graviditeten.. Känns ju inte sådär jätte roligt, men då kan jag ju slippa att få bullmage som hänger utanför byxorna.....
    Måste nu ha ett par byxor till och fundderar på att köpa ett par mammabyxor igen, eftersom det är det ända jag får på mig....
    Gör väl ingenting om man använder mammabyxor fast man inte är gravid?? :)
    jag får ju som sagt inte på mig några andra, och får jag påmig några vanliga bullar ju magen utanför och jag känner mig inget vidare fin liksom...

Någon mer som har mammabyxor långt efter graviditeten??

Tack för svar!
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 16:28
    Ah okej... kan ju tillägga då att med dottern gick jag upp 35kg, var redan lite överviktig innan, sedan gick jag inte ner allt innan sonen.. o nu har jag 20kg till det jag vägde innan dottern, och 30kg till min normala vikt:)

• Svar på tråden Vad har ni för byxor?????????
  • Carinamamma84

har aldrig haft på mig mammabyxor och hade ett par men jag kom inte i dom hade för stor mage

• AnetteGunnarsson

Ah! Okej tack :)

Carinamamma84 skrev 2008-09-30 16:21:34 följande:
    har aldrig haft på mig mammabyxor och hade ett par men jag kom inte i dom hade för stor mage
  • gryning2

Ja..... jag hade mammabyxor i flera månder efter förlossningen. Men det var för att jeansen jag hade innan graviditeten var för små och jag ville inte köpa nya jeans innan jag hade tappat graviditetskilona. Det är skittråkigt med mammabyxor efter förlossningen men det är ju bekvämt =) Ingen ser ju det om man har en tröja över.

• lillvilda

jag har mina vanliga byxor, ja inte mina smalbyxor dock jag har inte använt mammabyxor alls så jag gör inte det nu heller. Jag letade i stället fram de byxorna jag hade i början av graviditeten de va lagom att ha nu. 4 veckor sen jag fick sonen. Mina jeans går oxå igen men eftersom jag är snittad så vill jag inte ha byxor som trycker på snittet,

• Carinamamma84

Är oxå snittad hade mjukisbyxor med det har jag haft innan jag var gravid och när jag var gravid.
    men inga mamma byxor alls och alla mamma tröjer i sl xL var för små haha hade alltså en stor mage

Gick ner allt efter snittet.
    från 65 till 82 nu är jag i 60kg

• Johannapanna87

Hejsan jag har en dotter på 6 veckor, jag gick upp 20 kg under graviditeten och har nu gått ner allt men kommer endå inte i mina vanliga byxor så jag kör fortfarande på mammabyxor och kommer nog att fortsätta med det ett tag :D

• lillvilda
    Carinamamma84 skrev 2008-09-30 16:30:09 följande:
    Är oxå snittad hade mjukisbyxor med det har jag haft innan jag var gravid och när jag var gravid.men inga mamma byxor alls och alla mamma tröjer i sl xL var för små haha hade alltså en stor mage Gick ner allt efter snittet.från 65 till 82 nu är jag i 60kg
    hihi känner igen det där med mjukisbyxor. ja jag hade oxå enorm mage mot min kropp så det var långa linnen under tröjorna som gällde. Nu har jag inte hunnit tappa nån vikt i princip de här veckorna, skulle inte förvåna mig om jag ökat i vikt sån jäkla aptit som jag har nu! gick från 47 kg-60 kg har en bit kvar till min ursprungsvikt å ännu längre kvar tills magen slutar välla över byxorna. Vore kanske inte så dumt med ett par mammabyxor att fånga upp den i.
  • Carinamamma84
    Svar på #8
    Jag tror att när man väntar på sin första så får man upp allt mer jag vägde 55kg gick upp till 78kg när jag väntade på min dotter år 05 gick ner till 65kg..Då åt jag Pizza keba mm allt onytigt lixom haha men det var ju bara magen man såg inget annat.
    Med sonen var det både och hehe men mäst va det han och massa extra vatten i kroppen och magen.

med fösta va det inget att må illa eller något att klaga över typ som svulnader halsbränna mm med med sonen jo oj detta var hämskt Asg
  • Jempajenny

Märkligt nog kommer jag i mina strechjeans/byxor jag hade innan graviditeten. Födde för 1 månad sedan, men har ca 10 kg kvar till startvikten. Troligen har extrakilona satt sig någon annanstans än på magen för mig. Visst väller det ut lite grann ovanför linningen, men det är inte obekvämt.

• TinaLi

finns som gördeltrosor som är till för att ha efter förlossningen. du kanske kan köpa sånna!?
    min mage är bara lite lite bullig, nästan som innan jag blev gravid, så jag har vanliga jeans. Har tom. fått gå ner en storlek i jeans

• TinaLi

jag körde med mina vanliga jeans och satte hårband i knappen i gylfen, första dagarna. Funkar bra det med, för gör så magen inte ser så hängig ut. (bara o ha ett linne som är lite längre som täcker gylfen).
    Kanske kan vara ett tips för dej o prova iaf!?

• Bling

Tycker mammabyxorna är toppen faktiskt! Har gått ner mina kilon, men "degen" finns ju fortfarande kvar och vilka vanliga byxor jag än tar på mig så väller den ju ut över kanterna. Volanger har jag hört att det kallas!! Med mammabyxorna slipper man tänka på dem. Ser absolut inget fel i det... Ingen som ser att det är mammabyxor ändå! Och dom är lite mer smickrande för figuren. Som man inte ska behöva bekymra sig för just nu tycker jag!

• J Anttila

Mamma byxorna är de enda jag använder, främst för att de är bakväma och sedan så slipper jag att se ut som om jag hade bildäksförvaring under tröjan.
    Har faktiskt köpt nya mamma jeans för några dagar sedan. De är ju de enda som är riktigt mjuka och stretchiga.

• JagL8

Jag använder mina vanliga byxor.

• Ziggystardust

Har en kille på dryga 4 månader och har fram tills nu mest bara haft mammabyxor, eller tights och klänning/tunika som är bekvämare. Nu har jag faktiskt kommit i ett par av mina gamla låga jeans i en lite större storlek och det känns skönt. Jag börjar bli less på mina extra kilon nu så jag har tagit tag i det, ammar inte.

• Mammatilltvåprinsar

Klart man kan ha mammabyxor men vill man inte det kan man prova stretchjeans med hög midja. Jag är smal, har alltid varit och har gått ner allt men en jeansstorlek har jag fått gå upp pga bredare höfter och om jeansen är lite lägre skurna så väller det över på sidorna. Det är ju inte så fint och inte så skönt heller. Men stretch och hög midja, skönt, fint och man visar inte rumpan när man leker med barnet på golvet:)

• lisadragon

jag kom i mina jeans efter 2 veckor.. Men om magen hänger är den inte otränad då? Det är inte elakt menat utan mer hälsoinriktat! Det är inte bra att gå med dåligt tränad mage, ryggen tar slut och man blir trött i ryggen!!

Jag började träna på gymmet 5 veckor efter förlossningen (vanlig förlossning), och min mage såg skum ut fram tills jag började träna, gå långa promenader och äta vettigt.

Körde ett sit-up-pass för en vecka sen och hade träningsvärk i 3 dagar efter *haha*..

Lycka till med jeansen och hoppas magen går tillbaka!

Kram // Lisa!!

• Luciernaga

jag använder mammabyxor låååångt efter graviditet, har ett par som satt så himla skönt när jag skulle ha min 1:a att jag fortsatte använda den och har den än med min andra grav.
    Sitter det bra och du trivs i kläderna så varför sluta använda dom...

Svar på tråden Vad har ni för byxor?????????