maj06 skrev 2008-09-30 19:07:41 följande:
Visst, har jag förslag. Kolla in de två dopsångerna jag har skrivit "efterlängtade" och "alltid". Texterna finns i min profil här på familjeliv och man kan lyssna på dem på dopguiden.Sen kanske de också är lite...mesiga (hihi ) men man blir ju lite rosaskimmrande kärleksfull som nybliven mamma ;)
[/citat]
de va jättefina låtar absolut:) menar att många doplåtar har mycket om gud och så i sina texter vilket inte passar oss då vi inte är religösa:)
bubblan80 skrev 2008-09-30 19:11:15 följande:
[citat]
Novas gudmor sjöng Brahms Lullaby för Nova på dopet. Det är engelska versionen av Acku skön (som de sjunger för Skrållan i Saltkråkan). Carola sjunger en annan variant av den som heter Sov i ro.Inte många ögon var torra när Trine sjöng den i kyrkan alkapella.
[/citat]
Nova ska nog vår lilla heta med:)ja den lullaby var annorlunda:)
bubblan80 skrev 2008-09-30 19:19:43 följande:
[citat]
Tror inte det... men det låter typ likadant :)Om du vill ha den engelska texten så skriv till mig!Har även Carolas text.
[/citat]
skicka gärna texterna:) hittar inte låtarna att lyssna på, kan vara kul att läsa texten:)
tinna skrev 2008-09-30 19:22:11 följande:
[citat]
Jan Johansens "Se på mig" funkar på dop tycker jag. Vi är kristna i vår familj och för oss betyder dopet att barnet får någon som går med det, hjälper barnet i livet osv och då tycker jag den passar kanon.
det håller jag med om, den sången passar bra. :)
tack alla för alla tips.