• frunygren

Hjälp! Tips på ovanliga dopsånger!!!

Jag är så trött på alla "vanliga" dopsånger.
    vill ha något annorlunda, fast det ska passa sammanhanget.
    tycker de traditionella dopsångerna är så mesiga...

är det någon som har tips på sånger vore jag jätteglad:)

• Svar på tråden Hjälp! Tips på ovanliga dopsånger!!!
  • maj06

Visst, har jag förslag. Kolla in de två dopsångerna jag har skrivit "efterlängtade" och "alltid". Texterna finns i min profil här på familjeliv och man kan lyssna på dem på dopguiden.
    Sen kanske de också är lite...mesiga (hihi ) men man blir ju lite rosaskimmrande kärleksfull som nybliven mamma ;)

• Hannajo

"Ett mästerverk" av Niklas Hallman tror jag inte är så vanlig på dop, däremot på barnvälsignelser. Älskar den. Finns på skivan Hopp.

Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • bubblan80

Novas gudmor sjöng Brahms Lullaby för Nova på dopet. Det är engelska versionen av Acku skön (som de sjunger för Skrållan i Saltkråkan). Carola sjunger en annan variant av den som heter Sov i ro.
    Inte många ögon var torra när Trine sjöng den i kyrkan alkapella.

• Hannajo
    bubblan80 skrev 2008-09-30 19:11:15 följande:
    Novas gudmor sjöng Brahms Lullaby för Nova på dopet. Det är engelska versionen av Acku skön (som de sjunger för Skrållan i Saltkråkan). Carola sjunger en annan variant av den som heter Sov i ro.Inte många ögon var torra när Trine sjöng den i kyrkan alkapella.
    Helt ot, sjunger de inte Ack, hur skönt?
    Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • ebbebulan

Vi hade en låt, "Theos sång", av Mojje på sonens dop. En kusin till mig spelade gitarr och sjöng, det kändes fint o personligt på nå´t sätt.

¤ min älskade bula, ebbe 080424 ¤
  • bubblan80

Tror inte det... men det låter typ likadant :)
    Om du vill ha den engelska texten så skriv till mig!
    Har även Carolas text.

• SilverEmma

Jag har en egenskriven doplåt som jag spelat in, har sjungit den på två dop än så länge! Vill du ha den så inboxa mig så skickar jag via msn!

• tinna

Jan Johansens "Se på mig" funkar på dop tycker jag. Vi är kristna i vår familj och för oss betyder dopet att barnet får någon som går med det, hjälper barnet i livet osv och då tycker jag den passar kanon.

• frunygren
    maj06 skrev 2008-09-30 19:07:41 följande:
    Visst, har jag förslag. Kolla in de två dopsångerna jag har skrivit "efterlängtade" och "alltid". Texterna finns i min profil här på familjeliv och man kan lyssna på dem på dopguiden.Sen kanske de också är lite...mesiga (hihi ) men man blir ju lite rosaskimmrande kärleksfull som nybliven mamma ;)
    [/citat]

de va jättefina låtar absolut:) menar att många doplåtar har mycket om gud och så i sina texter vilket inte passar oss då vi inte är religösa:)
    bubblan80 skrev 2008-09-30 19:11:15 följande:
    [citat]
    Novas gudmor sjöng Brahms Lullaby för Nova på dopet. Det är engelska versionen av Acku skön (som de sjunger för Skrållan i Saltkråkan). Carola sjunger en annan variant av den som heter Sov i ro.Inte många ögon var torra när Trine sjöng den i kyrkan alkapella.
    [/citat]

Nova ska nog vår lilla heta med:)ja den lullaby var annorlunda:)
    bubblan80 skrev 2008-09-30 19:19:43 följande:
    [citat]
    Tror inte det... men det låter typ likadant :)Om du vill ha den engelska texten så skriv till mig!Har även Carolas text.
    [/citat]

skicka gärna texterna:) hittar inte låtarna att lyssna på, kan vara kul att läsa texten:)
    tinna skrev 2008-09-30 19:22:11 följande:
    [citat]
    Jan Johansens "Se på mig" funkar på dop tycker jag. Vi är kristna i vår familj och för oss betyder dopet att barnet får någon som går med det, hjälper barnet i livet osv och då tycker jag den passar kanon.
    det håller jag med om, den sången passar bra. :)

tack alla för alla tips.
Svar på tråden Hjälp! Tips på ovanliga dopsånger!!!