• Liis

Hur tusan får man bort dessa j*vla blom/banan flugor blir galen snart

jag blir tokig snart på dom alltså det e typ som mitt hem är invaderat skit jobbigt och jag har ingen disk eler så framme heller så jag fattar inte vart tusan dom vill..
    nån som har nå tips på hur mn kan få bort dessa????

skulle bli så glad om dom FÖRSVANN

• Svar på tråden Hur tusan får man bort dessa j*vla blom/banan flugor blir galen snart
  • kaksmulan

de kan faktiskt kläckas nere i vasken eller i vattenlåset! Prova att köra lite propplösare där. Sen är det jätteviktigt att du inte har frukt framme och låt blommorna torka ut ett par dagar så att de inte överlever där.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • bomman

Ställ en kopp med vinäger och lite diskmedel. Flugorna flyger ner i det och drunknar.

• Norrskenet

Snusar du el din man? Stoppa i lite snus i varje blomkruka... Det brukar göra susen!

Eller köp en köttätande växt!

• LillPiraten

Vi köpte en köttätande växt och det funkade galant

• EttElaktTroll

Har du frukt framme? ställ den i kylen istället isf

• Howdahkan

Koka vatten och häll i vasken.
    Rengör noga alla dagar.

Om inget hjälper - flytta!

• Prinsessan Leia

jag testade vinäger o diskmedel funkade men tog ca 1 vecka. hade även kaffesump som fick de att fly. men för att bli av med dem måste du döda äggen (så sas det till mig) ta kokhett vatten o tömm i avloppen...där bor o kläcks de

• kaksmulan

TS: Är det banan- (frukt-) flugor ni har eller blomflugor? Blomflugor är lite mindre och tunnare (och bor i blomjorden) medan bananflugorna brukar surra runt frukt, sopor och runt vasken i köket... du har fått en hel del bra tips men vissa funkar bara på en av dessa sorters flugor och inte på den andra och vice versa.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Liis

det e nog banan frukt flugor heeeemska

• mimmi 1

det finns massor med trådar här på FL om bananflugor... kolla lite så får du massor med tips...

• gutegirl

Det enda som hjälper är DDT. De där jävla flugorna kommer att överleva oss alla.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • shia755

Hahaha....tänkte precis lägga ut en likadan tråd idag.
    Men så tänkte jag då kommer väl folk tro jag har hur äckligt som helst.
    Tack för tråden.
    Nu ska jag läsa svaren

Svar på tråden Hur tusan får man bort dessa j*vla blom/banan flugor blir galen snart