• Forget Me Not

Galna kärringar och monstermorsor med pansarvagnar!

Ja, ni gissade rätt, jag har varit på IKEA idag.

Och jag höll på att bli komplett idiot under de 4,5 timmar jag spenderade där. Jag kommer troligen inte kunna åka till IKEA mer i mitt liv efter denna otroligt trauamtiserande händelse för ärligt talat, hur är det med vettet i folk numer? Gör ordet REA att folk blir kompletta mångalna idioter?

Jag åker alltså imorses till denna vanligtvis underbara butik för att gå på en realisation av visningsexemplar av möbler, och inredningsdetaljer! Skitbilligt var det och ärligt talat inte alltför mycket folk. Jag och syrran greppar lite saker som är snuskigt billiga, fyller en vagn och ser sen en hallgarderob, som är uppmonterad och nedsänkt till under halva priset. 2,36 meter hög och två meter bred och fylld med hyllor, lådor, you name it!

Vi ställer vagnen med våra saker i påsar bredvid och börjar skruva ner denna skapelse som endast Hin Håle själv kan ha kommit på, och jag ser i ögonvrån att.... folk börjar rota igenom mina kassar, på min vagn....  jag skriker ett APPAPP! Mina grejjer!

Vad gör kvinnan?

Ber om ursäkt.

Och. FORTSÄTTER ROTA! Men för %#%& sluta! När jag tog några hotfulla steg emot henne så klämnade hon kvick min påse. PUH!

Jaja, en isolerad händelse tänker jag. Visst, dream on. När jag sitter och skruvar på den ena skjutdörren, vad gör ett par då? Ni kan aldrig gissa...
    Skjuter dörren. Mot mig. NÄR JAG SKRUVAR i dörren!  Vad sjutton jag är inte en pygme, jag bär såvitt jag vet inte min osynlighetsmantel vid just detta tillfälle, och jag... liksom, håller ju i dörren? De fortsätter, jag frågar ganska irriterat vad de håller på med. Svaret: Jo, vi tänkte köpa en sånhär fast till ordinarie pris.

Är det en fullgod anledning att halvt invalidisera mig?

Nästa, kvinna cirka 30. Barnvagn. IKEA har samlat saker i ett hörn, typ kuddar galgar etc. Vad gör hon? Jo, kör med sin Hummerbarnvagn över dessa saker i tron om att vagnen är en vagn med magiska krafter som galgar och annat inte fastnar i, men i ärlighetens namn så kan ju en 2x4 metershög med saker vara lite svår att se. I ett hörn(!) När dessa saker fastnat så styr hon mot det hörn där jag och syrran står och skruvar och kämpar. Där står såklart vår vagn, plus en vagn till som hyllan ska läggas på. Inga andra möbler finns där vi är alls och vi är ingen spännande passage heller för den delen. Hon försöker:

1. klämma sig emellan oss för att... ja ta sig förbi till ingenting istället för att backa 2 meter och vara ute i orinarie gången igen.
    2. upptäcker galgen som fastnat
    3. sparkar galgen på min syrra för att flytta på den. Tack.
    4. försöker än en gång klämma sig emellan och där förstod vi syftet, hon var påväg mot vår kasse. Inte en till!!!!!

Sista minnesbilden jag har från denna härliga dag är i slutklämmen, jag skruvar det sista, då kommer två damer, den ena frågar:

D - Är det hela hyllan för 4600 ???

Jag är less nu, så jag svarar ja, utan att varken titta upp eller lägga mer notis om frågan. Jag jobbar inte på IKEA.

D - Jahaaa kan du hjälpa oss att montera ner den då?

J - Eh nej.

D - När har du tid med det då?

J - Aldrig, men fråga någon som jobbar på IKEA.

D - Var hittar jag dom då???

J - Vet inte.

D - varför kan inte du hjälpa oss då?

Ärligt talat, var damen blind? Jag satt i en hylla, med blicken in emot väggen i hyllan och skruvade, hur ska jag kunna veta vart de var?? Och mina kläder borde skvallrat om att jag inte jobbade på IKEA heller.  

Under denna tidsperiod så rotade X antal människor igenom påsarna, vi blev av med en datorväska men hittade en annan som tur var, jag la mitt privata klädesplagg som avskräckare över påsen vilket ignorerades totalt och dessutom kör en kärring på den ena hyllan och sätter ett hack i den. När min syster påpekar detta säger kärringen:

-Lilla gumman, det är ett visningsexemplar. Och går sen.

Troligen kommer jag att läggas in snart pga svåra psykiska problem efter denna händelse, och en sak är säker, det blir inga reor mer i mitt liv. N Å G O N S I N.
  • Svar på tråden Galna kärringar och monstermorsor med pansarvagnar!
  • lokisse

hum nästa gang tar du med dig musfällor och lägger pa strategiska ställen i kassen...

• lunkentuss

Haha! Å herre... Det är tur man inte har vapen med sig alltså Jag hade kokat över av ilska...

• Zanna1983

Bäst att aldrig visa det här för min sambo för då åker han väl aldrig till IKEA igen! Räcka ut tungan

• Familjam

hehe... ikea är inget för amatörer...

• Lovica

Jag tappar fullkomligt hakan! Vad är det för fel på människor??? OM jag hade misstagit mig och rotat i din vagn eller påse (och trott att det var en reavagn arrangerad av IKEA) och ni hade sagt till mig, då hade jag bett om ursäkt artigt och sedan skämts halvt ihjäl.

Jag måste bara fråga vilken stad detta utspelade sig i?

• Forget Me Not
    Zanna1983 skrev 2008-09-30 22:08:51 följande:
    Bäst att aldrig visa det här för min sambo för då åker han väl aldrig till IKEA igen!
    hade du varit där idag hade du heller aldrig velat åka dit, eller inte på REA iallafall. FOlk var bindgalna. Ingen vettig människa vill utsätta sig för detta två gånger.
  • Forget Me Not
    Lovica skrev 2008-09-30 22:11:39 följande:
    Jag tappar fullkomligt hakan! Vad är det för fel på människor??? OM jag hade misstagit mig och rotat i din vagn eller påse (och trott att det var en reavagn arrangerad av IKEA) och ni hade sagt till mig, då hade jag bett om ursäkt artigt och sedan skämts halvt ihjäl. Jag måste bara fråga vilken stad detta utspelade sig i?
    Göteborg - IKEA Bäckebol
    ombyggnadsrea, den fortsätter imorgon med! Ifall någon fortfarande är intresserad av att åka dit Fundersam
  • gosmamman

fyyydå, reor är hemsk saker. Jag var på polarn o pyrets rea en gång och det gör jag inte om.
    helt vanliga kvinnor (mammor) var som galna och rev åt sig allt dom kunde och armågade sig fram. *ryyyser*

• frecklefart90

Och du var där i hela 4,5 timme? Shit, jag är djupt imponerad.
    Jag hade inte pallat att vara där så länge. Och antagligen blivit våldsam.

Svar på tråden Galna kärringar och monstermorsor med pansarvagnar!