• Anonym

ni utan utbildning, vart jobbar ni?

ja som rubriken lyder... var kan man få jobb utan utbildning?

endast grundskolan.. ingen erfarenhet heller =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:09
    snälla hjälp mig, jag har bara grundskoleutbildning, håller på att läsa in gymnasiet men måste ha ett jobb! ekonomin ni vet... vart kan man söka?? handel? finns det nån chans? har ju inte erfarenhet heller =( två barn dessutom..

• Svar på tråden ni utan utbildning, vart jobbar ni?
  • Anonym

puff ingen??

• soffiproppis

jag jobbar som barn och ungdomsassistent
    men jag rekomenderar att plugga, kommer jag att göra så jag slipper all denna OB tid

• Hansen

Har gått gymnasiet. Är skifledare på mitt jobb! Men rår ju på vad för jobb du söker, finns butiksjobb, cafèjobb och sånt som man oftast inte behöver någon utbildning. Skicka in en ansökan till alla snabbköp och stormarknader i närheten av dig, brukar alltid vara villiga till ny personal om annat inte extra.

• Mia118

Hej hej.....Jag satte mig med telefonkatalogen och ringde runt till varenda städfirma och butik jag kunde hitta. Det slutade med att jag hade tre olika jobb att välja mellan.
    Jag har också bara grundskoleutbildning.
    Jag fick ett timvik på en livsmedelsbutik. Efter några månader blev jag erbjuden fast tjänst. Jag fick gå massa kurser. Nu jobbar jag med våra kassor, förbutik och redovisning + annat kontorsjobb och har ansvar för en avdelning i butiken.
    Om man bara visar att man vill lära sig och visar framfötterna så kan man komma långt!

Lycka till!!

• Anonym (volvo)

svar på frågan ... jag arbetar på volvo lastvagnar.. men nu skall många av oss bort.. så det är inget du kan söka precis..

• Anonym (Lajla)

Personlig assistent kanske kan vara något? Där behövs det ofta bara att personkemin stämmer med brukaren.

• Anonym

jag ska börja arbeta som maskinoperatör på swedish match ;) ingen utbildning till det

• phridan

Jag har själv gått ut gymnasiet och arbetar som innesäljare på ett företag.

Ett tips om du inte har någon som helst erfarenhet är att söka på callcenter.
    Många har provisionslön, men vissa har fast lön (rekomenderas)

Själv jobbade jag åt Kirby som telefonbokerska under gymnasiet.
    Tack vare att jag hade goda betyg och några års erfarenhet från dem, så gick det kanonbra att sedan söka andra jobb.

Det är lättare att få ett jobb när man har ett ...
    Inte många som vill anställa en arbetslös ..

Lycka till/Frida

• Anonym

Dom flesta ställerna har ju upplärning o brukar vilja lära upp sina medarbetare själva, alla företag e ju olika..vad vill du jobba med?

• Anonym

Jag har visserligen gått ut gymnasiet men jag har arbetat som timanställd som taxitelefonist, och är nu fastanställd inom hemtjänsten. Min enda erfarenhet inom vården är 2 månader på ett boende i sommras.
    Så det är bara till att ringa runt och jobba på timmar ett tag, och tillslut så har man fårhoppningsvis tur och får fast anställning eller något vikariat. Det behövs väl nästan alltid vikarier inom vård och dagis.

Svar på tråden ni utan utbildning, vart jobbar ni?