• LyckligaJäntan

Apiforce/Bidrottninggelé

Har en frågan angående denna bidrottningelé.
    Har läst att man ska börja ta dessa kapslar från mensens första dag och fram tills man får ett plus på stickan.

Ni som har erfarenhet av detta,stämmer det?
    Eller kan ni säga hur man ska göra?

*Vill gärna veta*

• Svar på tråden Apiforce/Bidrottninggelé
  • Monzan83

Har ätit flera burkar med apiforce men det har inte hjälpt mej ett dugg... Tyvärr... Vill inte att du ska förlora hoppet men det funkade inte för mej iaf. Jag och min sambo är oförklarligtbarnlösa... Har jobbat på att få till ett litet barn nu i över 3 år... Har till och med gjort 2 IVF:er... Inte ens de funkar. Men nu i oktober så är det dax för vårat tredje försök och jag hoppas att det är som dom säger, tredje gången gillt!!!

• al72

Jag har ätit bidrottning gelé för att få ÄL o det var från mensens första dag. Jag fick ÄL så för mig funkade det. Det resulterade tyvärr inte i någon bebis men det kan ju ha andra orsaker, tex så har jag bara 1 äggledare. Lycka till.

• LyckligaJäntan

Okej,tack för ditt svar,och lycka till

• Myra

Jag äter bidrottning gele sen några v tillbaka. åt apiforce först sen några dagar dricker jag peking royal jelly som också är bidrottning gele fast starkare. Apiforce är om jag minns det rätt 100g (tror jag) medans peking royal jelly är 2000 i styrka. Det går på hur mycket man väger.

Jag kombinerar med Efamol som påverkar hormonerna. Jag har problem med äl och oregelbunden mens. Kan tänka mig att det tar ett tag innan kroppen börjar regarea på preparatet.

Jag har inte hört ngt om att man ska börja på mensens första dag. OM det är så får jag vänta eftersom min mens lyser med sin frånvaror fast jag inte är gravid.
    Man testar gärna allt för att lyckas bli gravid.

Lycka till
    Hör av dig hur det går, är nyfiken hur andra upplever bidrottninggele och efamol.
    Blir man blåst eller funkar det verkligen.

• Myra

Är det någon som läser den här tråden längre. Hoppas det. Måste berätta att jag har fått regelbunden mens och mindre blödning med bidrottninggele peking royal jelly och efamol.

Tror starkt på att det är dom som fått mensen på rätt kurs.
    Rekomenderar det starkt.

• cachew

På vilket sätt har din cykel blivit regelbunden? Har själv lite oregelbunden nämligen och tänkte se om man kan "få till" den på något sätt.

• Myra

Jag kunde ha utebliven mens på 6-8v och sen när jag fick mens så kunde jag få riklig mens upp till 3 veckor. fcik äta gestapuran för att få stopp på blödningarna.
    Nu har jag haft mens 2 ggr som har startat av sig själv och varit en normal blödning och hållig på i 5-6 dagar som ska.
    Nu kom ner i 29 dagar först och nu är jag nera i 24 dagar. Har precis fått min första ägglossning på väldigt länge. Så jag hoppas det här blir en bäbis för oss..:)

Bidrottning gele finns i olika styrkor. Jag väger lite mera och min uteblivna äl beror på att jag har för mycket kg. Så jag äter Peking royal jelly som är starkast. Apiforce är svagast. Efamolen som ska påverka hormonerna har jag ätit 2 om dagen.

Allt det här är rena naturmedel och många äter det av andra anlediningar. Bla bättre hy mm.

Finns olika fabrikat och utföranden, bara man vet grundinnehållet. Listat på dom jag vet men det finns säkert flera och jag kanske inte har helt rätt.

Bidrottninggele: apiforce 200mg, royal jelly 1000mg, Peking royal jelly 2000mg.

Nattljusolja: Efamol, Gla

Är 120% säker på att det här var det som fick min mens att bli normal. Kanske tog ngn mån innan man började se smygande resultat. Om Äl beror på det vågar jag inte svara på. Jag kan ha haft tur att det är en spontan äl också.

Lycka till.
    Skriv gärna och berätta hur det går, alltid intressant att jämföra erfarenheter.

• cachew

Jag tar Nattljusolja sedan ett par månader tillbaka. Köpte de mest för att humöret skulle bli lite bättre, både så jag skulle må bättre och så att maken skulle få det lite mildare :) Jag vet inte om det hjälpt, men min cykel har gått från en variation på 23-36 dagar till 24-28. Men den där sista variationen irriterar mig, det blir ju svårare att pricka in ÄL.

Tar du Peking royal jelly hela månaden, eller bara en viss tid?

Jag har också några kilo extra att bära på, så jag kanske inte heller har ÄL varje månad (även om det känns så med alla ÄL-symptom).

• Skogsflickan

har själv provat Apiforce, Royal jelly 2000mg, rosenrot,folsyra,nattljusolja,omega3 och 6, jättenattljusolja,Efamol och allt annat som det tipsats om. Det har jag gjort sen oktober 2002 och det har inte hjälpt ett skvatt.

Kanske funkat på andra (om det inte va så att det skulle funkat utan ändå)...Men som sagt mig har det inte hjälpt ngt

• Myra

Jag har tagit peking royal hela tiden. Trodde man skulle göra det.
    Man kan ju aldrig säga hundra om det är just efamolen och peking royal jelly som gjort att min mens cykel blivit reegelbunden eller om det är bara tillfällighet. Men det stämmer med tiden, förändringen kom när jag började med dom.
    Men det kanske är som skogsflickan säger, kanske bara funkar på vissa. Beror kanske också på vad man har för fel. Jag har ju bara äl problem.
    Som sagt jätte svårt att säga, man är desperat att testa allt för att lyckas bli gravid. Jag ska inte roppa hej än för jag är inte gravid.

Just nu går jag på akupunktur också som ska hjälpa om man vill bli gravid.

Jag fick diabetes tabletter (Metformin) av läkaren för att gå ner i vikt. Ska tydligen också vara ngn med att lättare bli graavid med dom tabletterna.

Svar på tråden Apiforce/Bidrottninggelé