• Ammi

10 vitpeppar korn + vatten = mot magsjuka och illamående.

Jag har en enda fobi. Kräkfobi. Och nu mår jag illa... riktigt illa. Min störtsa skräck är att bli magsjuk och kräkas.

Mamma sa att man kunde ta 10 vitpeppar korn och klara sig undan kräkningar! Någon annan som känner till någon om detta?? Ja känner mig lite desperat nu och tycker väldigt synd om min sambo som får ta hand om sonen och även mig när jag mår illa. Känner mig så barnslig men kan inte hjälpa det!

• Svar på tråden 10 vitpeppar korn + vatten = mot magsjuka och illamående.
  • Mignonne

Min sambo påstår att det hjälper. Så fort jag börjar hosta om att jag mår illa springer han till skåpet och börjar svälja vitpepparkorn!

• Nattsaga

Endel säger att det hjälper, endel säger att det inte gör det , att de tagit massor av korn och endå blivit sjuka. Vem vet, värt att rpova

• JMME

Jag testade när min dotter hade kräksjuka för ngra månader sedan...det hjälpte tyvärr inte. Men det är ju en gammal välkänd huskur, så någon måste det ju ha hjälpt

• JMME

Alltså...jag testade på mig själv (inte på dottern)

• MiaMaa

dom satte svartpeppar korn fast tejpade på undersidan på en ådra när jag väntade min store(med värkar) (fast tejpade) och tro det eller ej men det fungerade....

• Ammi

okej jag har tagit ½ 25mg Atarax nu också. så ska ja svälja ner dom där 10kornen..

miamaa Ja har använt liknande när ja va gravid. det fungerade... ska se om ja hittar några svartpeppar korn!! hade helt glömt bort det.

• linus

Jag tar 20 korn å har klarat mig i 8 år sen jag började med det. hade magsjuka ofta innan ..har fobi..stark kräkfobi

Det var en som jobbar på äldreboende som tipsade mig om att ta det
    men man måste ju ta det INNAN man ens mår dåligt.

Svar på tråden 10 vitpeppar korn + vatten = mot magsjuka och illamående.