Vi gör mycket mer än det som de flesta har skrivit här, ibland hinner man ju inte allt eftersom det kanske måste göras lite utomhus, trädgården, eller renovering inomhus och barnen är hemma, vakna osv. Då har jag oftast gjort iordning en bricka med fika, ibland har jag köpt gelehjärtan/chokladbit och piffar upp med något som ett höstlöv, vårblomma osv. sedan säger jag till barnen att nu vill pappa och jag vara ensamma en liten stund och jag har dukat upp fika åt dem med i sina rum eller i köket, sedan går jag ut till min man överraskar honom med god fika, oftast slutar det med en snabbis utomhus eller så blir det senare med mycket pirr....Det bästa är att han gör så för mig åxå när jag står och stryker tvätt tex. Till middagen brukar jag dekorera lite extra som på lasangen gör jag tomatblommor som garnering, det är lite lyxkänsla! På söndagar gör vi lyxfrukost/brunchbuffé, då dukar vi med vinglas med färskpressad juice, nybakade färskt bröd,(kan vara fryst ja men in i ugnen med brödet, så blir det nybakad doft i köket)mycket säsongsfrukter och grönsaker, bacon och ägg osv.. Hela familjen älskar detta och snart är det höstlov och då brukar barnen överraska mig och min man så gott de kan!!