• SaT

Vardagsromantik, vad gör NI?

Vad kan man göra för små, enkla saker i vardagen för att glädja sin partner, för att inte varje dag ska se precis likadan ut som den andra, som jag tycker att det lätt blir när man har småbarn och inte jättemycket tid för sig själva. För att visa sin partner att han/hon är speciell, och vi är annat än bara föräldrar.
    Det jag brukar göra är
    - Spola upp ett bad i smyg och tända ljus
    - Tända ljus i sovrummet och ge massage
    - Köpa något litet gott, tex vindruvor ost, och mysa i soffan efter barnen somnat.

Vad gör ni? Det är alltid roligt att få lite inspiration!

• Svar på tråden Vardagsromantik, vad gör NI?
  • Fruochmamma
    Mycket fysisk kontakt regelbundet (ej nödvändgtvis sex)Laga extra god mat - helst tillsammansLånga hundpromenader tillsammans där vi kan ventilera allt utan att störas av´TV eller telefon
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • red rose 06

sonen somnar vid 1930
    då äter vi gott med tända ljus... tar ett bad :)
    massage... sitter bara u umågs stänger av tv , som är dötid!

• Frezalo

Mååånga spontana "i-farten-kramar".
    Vi myser varje kväll med kvällsmacka och te fremför tv:n när barnen lagt sig och kramas.

Att bara finnas för varandra och se vad den andra behöver betyder mest för mig.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • Caranlachiel

Lägger små lappar till varandra.

Kliar varandra på ryggen och i håret.

Gör tråkiga hushållsuppgifter när den andra inte orkar med/hinner - gärna som en överraskning.

Skickar blomsterbud till jobbet.

Vecka 16 - and counting!
  • tinilus

Hej

Jag håller med om att det ej finns så mycket par tid tillsammans. Jag o min man har varit tillsammans i 12 år och vi har alltid haft mycket kramkontakt, mys framför tv:n , håller gärna i handen och säger varje dag hur mycket vi betyder för varandra. Dock skulle vi behöva barnvakt lite oftare men det går inte med tanke på att våra familjer bor så långt bort, så vi funderar på att skaffa en utomstående barnvakt. Att komma ut och äta tillsammans, gå på bio eller åka på en hotellvistelse vore fantastiskt..sånt man tog för givet innan...

Vi hade dock några dagar ledigt i påsk då vi passade på att ta en heldag på SPA kostade endast 800 kr totalt, vi blev som nya människor...så det rekommenderar vi varmt.

Min man brukar även ibland tända upp ljus så sitter vi bara o myser.
    '
    Stor höstkram

• Livetsgåva

Många kramar
    Små lappar i matlådan och i kaffeburken
    Myser tillsammans med antingen vin & ostbricka, eller the och macka.

Och när jag fryser,så tänder han kaminen, eller häller upp ett varmt bad med lavendel i.

Och alltid alltid så säger vi : jag älskar dig, dom orden är viktiga anser vi.

• red rose 06

blommer glömde jag! de skickar min man till mig ,,ca 2 gånger o månad ;)

så har vi på lördagar en dag tillsammans på stan om vi äter o bio... brukar bli varannan lördag.

sms mycket med :)

herregud man glömmer alla små sake man gör,, få tänka efter lite.

• SaT

Min man och jag har en standard som vi alltid har sagt
    -Du och jag
    -För alltid

Lappar hade jag nästan glömt bort! Det har jag/vi gjort mycket innan, men det var längesedan nu! Min man brukar rita små serier om oss

Vår minste är nu 1 1/2, vi har inte heller haft så mycket barnvakt, men nu är barnen så stora att det börjar bli enklare, fast vi bor väääääldigt långt från våra familjer. Men när vi får besök nästa gång ska vi gå ut och äta fin middag själva har vi sagt, och kanske till och med ta en hotelnatt på något riktigt fint hotell och få massagen och sådant!

• F  Love

Vi gör mycket mer än det som de flesta har skrivit här, ibland hinner man ju inte allt eftersom det kanske måste göras lite utomhus, trädgården, eller renovering inomhus och barnen är hemma, vakna osv. Då har jag oftast gjort iordning en bricka med fika, ibland har jag köpt gelehjärtan/chokladbit och piffar upp med något som ett höstlöv, vårblomma osv. sedan säger jag till barnen att nu vill pappa och jag vara ensamma en liten stund och jag har dukat upp fika åt dem med i sina rum eller i köket, sedan går jag ut till min man överraskar honom med god fika, oftast slutar det med en snabbis utomhus eller så blir det senare med mycket pirr....Det bästa är att han gör så för mig åxå när jag står och stryker tvätt tex. Till middagen brukar jag dekorera lite extra som på lasangen gör jag tomatblommor som garnering, det är lite lyxkänsla! På söndagar gör vi lyxfrukost/brunchbuffé, då dukar vi med vinglas med färskpressad juice, nybakade färskt bröd,(kan vara fryst ja men in i ugnen med brödet, så blir det nybakad doft i köket)mycket säsongsfrukter och grönsaker, bacon och ägg osv.. Hela familjen älskar detta och snart är det höstlov och då brukar barnen överraska mig och min man så gott de kan!!

• Balehead

- När vardagen är stressig och vi knappt hinner se varandra brukar vi planera in att luncha ihop så att vi hinner se varandra i ögonen åtminstone en liten stund.

- Alltid ge varandra uppskattande ord och blickar.

- Ett par gånger om år fixar vi barnvakt så att vi kan få en romantisk övernattning utan barn. Antingen hemma, på hotell eller en tältnatt eller två.

- Att ställa upp för varandra. När jag ser att han är för trött så säger jag åt honom att gå och lägga sig och så tar jag hand om tvätten/barnen/disken, även om det egentligen var hans tur. Och han gör likadant med mig.

• Hillbillie

Vi visar uppskattning för alla små saker som den andra gjort, t ex diskat, lagat nåt el liknande.

Ger varandra små pussar, kramar, fina blickar och leenden titt som tätt.

Pratar med varandra om ditt och datt som hänt under dagen, och småpratar och skämtar om det som faller oss in. Då känner vi oss delaktiga i varandras tankegångar.

Ser en film och äter nåt gott till tända ljus.

ligger i sängen och myser en liten stund, t ex efter maten.

Spontanmasserar varandra i nacken då och då.

Och så låter vi bli att klaga o gnälla över småsaker...

Svar på tråden Vardagsromantik, vad gör NI?