• Dagsländan

Någon som har ankor och gäss?

Undrar om det finns fler som har ankor och gäss här på Familjeliv. Vilka raser etc.
    Själv har jag Cayuga, Svart löpanka och Myskankor.
    Har haft Toulouse och Skånegäss.

• Svar på tråden Någon som har ankor och gäss?
  • happy pearly

Japp, jag har ankor,gäss,påfåglar och massor av höns... jag älskar dom!!!

• happy pearly
    Dagsländan skrev 2008-10-03 22:16:18 följande:
    Kul.Vad har du för raser?
    Höns har jag 20 olika raser, både stora och små. ankor 2 raser, mysk anka och svensk blå anka. har även skåne gås och påfåglar. Va har du?
  • Dagsländan

Jag har 5 mysk, 8 cayuga och 5 svarta löpankor. Har haft Skåne och italienska samt Toulousegäss och letar nu efter Toulouse igen. Vet du kanske någon som har? Söker också efter viltfärgade löpankor.

• LaPi

Jag har också ett gäng ankor och höns:
    Ankor:
    Myskankor, Mignonankor, Svens gulanka, Sachsen, Streciher, Peking, Campbell.
    Höns:
    Brahma i olika färger, Isbar, Maran, dvärg kochin och ett gäng vaktlar.
    Kul med dessa fjäderfän!!
    har du lyckats hitta några Toulousegäss? Letar jag med, men OJ vad svårt det är!!

• Dagsländan

Toulousegäss är inte lätt att få tag i, en kompis har 9st nu, när hon kollat fördelningen hona-hane och hur de ser ut, så kan jag ev. köpa av henne. Hon är väldigt noga i sin avel och det är jag glad för. Finns en uppfödare i Halmstad också, men några av kompisens gäss och hans är besläktade. Men Toulousegässen är ju helt klart dom vackraste och lugnaste tycker jag. Säljer du Kahki Campell ankor? Finns en i SSKK som är intresserad av att få in nytt blod i sin avel. Är su med i SSKK (Svenska Simfågel och Kalkon Klubben)? Då får du hem ett medlems och rasregister på alla medlemmar med vilka raser dom har samt adress och telefonnummer.

• Csve

Ska skaffa gäss till mormor o morfar.. bästa "nybörjar"sorten?

?♥ För evigt ♥?
  • Maria 2

hämtade 5 st myskankor i fredags.4 födda i våras 1 som är 1 år.

• Dagsländan

Hur bor mormor och morfar? Grannar nära inpå? Vissa raser är mer högljudda än andra, men skåne och ölandsgås är hyfsat tysta. Men Toulousen är helt klart min favorit, tyvärr svåra att få tag i.

• Csve
    Dagsländan skrev 2008-10-20 21:49:30 följande:
    Hur bor mormor och morfar? Grannar nära inpå? Vissa raser är mer högljudda än andra, men skåne och ölandsgås är hyfsat tysta. Men Toulousen är helt klart min favorit, tyvärr svåra att få tag i.
    dom bor ute på landet, stort område, närmsta granne är en kohage! =)
    ?♥ För evigt ♥?
  • hönsa mamma

hittade just till denna tråden...Vi har en himla massa höns hemma. det är mestadels min sambos största intresse. Vi föder upp olika raser (mest kochin för tillfället) och har dem på utställning. Snart ska vi ha utställning här nere i Karlskrona.
    - är det någon som ska dit?

• ANOF

Det låter jätte intressant! Jag gillar ankor och gäss, men jag har inga själva. Det är fantastiska djur med stor personlighet.

Svar på tråden Någon som har ankor och gäss?