• M E M

Något bra mot kliande hårbotten?

min hårbotten har börjat kli så in i norden. så fort detta schampoo (barnängen) är slut så ska jag byta. men finns det något som är skönt för min stackars hårbotten? schampoo eller annan produkt?

• Svar på tråden Något bra mot kliande hårbotten?
  • Birgitta2

Har du testat att äta Omega 3-kapslar under en 14-dagarsperiod? Ofta blir hårbotten kanon av det!

• Winglur

Hmm. Prova med äppelcidervinäger.
    Massera in i hårbotten och sjölj. Luktar as, men det hjälper.
    Gjorde det när jag hade dreads.

• thorn

Varför inte slänga shampot direkt? Och så till ditt problem; smörj in hela hårbotten med olivolja. Använd tex en brödpensel. Låt verka ca 30 min. Sedan tar du ett shampo direkt UTAN att blöta håret först. Skölj och lycka till!

• miniinatta

Hade oxå en hårbotten som kliade men bytte till Gliss shampoo :D Inga problem alls nu :D

• sophialicious

finns inget bättre än head & shoulders!! vad andra än säger så köp det!

• Elli47

Head & Shoulders skulle jag rekommendera om det kliar i hårbotten.

• Richael

Kliande hårbotten betyder ju inte automatiskt att man har mjäll, antagligen har du bara torr hårbotten. Apoteket har bl a gelé föt torr hårbotten - kolla med dem. Och byt schampoo mot något mildare, kanske utan NLS och SLS? Mjällshampoo är dessutom en riktig miljöbov, innehåller ämnen som är skadliga för djurlivet OCH för människan som använder det.

• M E M

Birgitta2: har inte provat med omega-3. har aldrig haft kliande hårbotten förut och det är verkligen hemskt.

Wiila5: urk med äppelcidervinäger. funkar säkert bra men det lär ju verkligen stinka.

thorn: olivolja lät faktiskt helt ok, låter som att det kommer bli mjukt och skönt.

miniinatta: hade Gliss förut ett tag och det var riktigt bra så det blir nog nästa schampoo jag köper. trist att behöva byta bara för barnängen har varit bra hittills och funkar dessutom för hela familjen.

sophialicious och Eva37: kan tyvärr inte använda H&S. haft det ett par gånger och det svider som attan i hårbotten då.

men fick ju ett par bra tips så jag blir förhoppningsvis av med kliandet snart.

• Winglur

M E M skrev 2008-10-01 12:55:53 följande:

Wiila5: urk med äppelcidervinäger. funkar säkert bra men det lär ju verkligen stinka.
    Jo det gör ju det. Själv stod jag med kräkningar när jag gjorde det. Men det hjälpte...
Svar på tråden Något bra mot kliande hårbotten?