Chi skrev 2008-10-01 14:05:48 följande:
Det som inte dödar, härdar! Eller?
exakt! Men shit vad äckligt...
Ellendellen har iofs alltid varit en sån som stoppar ALLT i munnen. Grus, sniglar, spindlar, kattjox (usch, vill inte ens skriva ut det) från sandlådan, fimpar (som hon hittat på stranden). Usch usch usch. Aldra värsta gången var ändå för två år sen när första snön kom. Hon kröp som mest då och var drygt 11 månader tror jag. När första snön kom så hade alla smådjur inte hunnit komma i dvala och vår katt lämnade döda sorkar och möss utanför vår dörr i massor! Vi kunde plocka bort 8-9 st varje morgon. En morgon så smet katten in och ingen märkte vad han hade i munnen. Eller, jo, Ellendellen märkte det förståss. Kröp fram och hämtade det som var där och....
Som tur var så såg Felixen det och ropade:
-Mamma, Ellendellen har en av Max råttor, får hon det? Jag och maken fick panik och rusade dit. I och för sig så var sorken helt hel (inget blod någon stanns) och den var ren och fin i pälsen och såg frisk ut. Dessutom brukar katter inte ta sjuka djur och då jag har jobbat med försöksdjur så har jag lite koll på hur friska gnagare ser ut. Men ändå. Gissa om vi hade bebissanering efter det.