• mamma är bäst

Erfarenhet av Bamseklubben och liknande?

Planerar för vinterns resa, och funderar på detta med Bamseklubben.

Eftersom jag reser själv med barnen, 4 och 6 år, vore det ju skönt med lite slappartid på förmiddagarna, och barnen skulle troligen gilla det. Men skulle vilja höra erfarenheter? Är det vettiga aktiviteter? Är det "tryggt" för barnen, dvs har personalen koll på dem och så? Vad brukar de göra på dessa träffar?

• Svar på tråden Erfarenhet av Bamseklubben och liknande?
  • Mojo Jojo

Vi har rest två gånger där vi haft bamse respektive superkids till våra barn. Vi är båda mkt nöjda. De är mkt bra och nogrann personal. När vi hade Bamseklubb som iaf då var för upp till 6 år var de noga att bocka av barnen som kom och gick och de var mer inne och pyyslade(kanske för att ha dem samlade innanför 4 väggar) men i superkids dom är från 7-11 år var de mer ute, eller snarare bara ute. Båda "klubbarna" är vi lika nöjda med. De har bla ritat och pysslat, spelat bollspel, lekt olika lekar, fått uppdrag där de tex gick i grupp och skulle leta efter olika saker som tex en man i bikini , en gravid kvinna osv. Så de fick orientera sig lite inom området( i den "stora" gruppen), de fotograferades, gjorde indianmålning och fjäderband, hade myskväll med film och godis mm. Kan verkligen rekommendera det, då lär de ju känna de andra barnen lättare och finner säkert en vän att ha under resan.

• mamma är bäst

Ok, tack för svaret! Känns rätt lockande, nästan värt 800 för att jag ska få slöa i en solstol utan att vakta två busungar HELA dagarna. För visst är det väl bara en stund på förmidagarna? Då har man ju ändå eftermiddagarna att göra något ihop.
    Är alla aktiviteter gratis när man betalt de 400 eller måste man betala mer på plats?

• hotten

hej hej asg..
    vi har inte testat på dessa klubbar, å bara en gång bott på dyl barnhotell å då just på bahia. Då var dottern med på kalaset (som inte är bamsekluben utan extra aktivitet en kväll i veckan, dock i bamsehuset och dess ledare.. så det är ju typ samma, å så var vi på öppna huset flera dagar) så jag kanske kan ändå svara?
    Nu i vinter är dotter så stor så det blir starkids, å hon vill verkligen dit efter den lilla erfarenheten hon fick.

Jag har vart lite anti mot dyl men som sagt det är bara 2 timmar 5-7 dar i veckan (då var den mellan kl 10-12)å barnen verkar gilla det super!

för de 400.- får du hemskickat bamse t tröja, keps å ryggsäck (vilka barnen skall ha med sig å på sig på klubben), på kepsarna skriver de om barnet får gå själv el om nån skall hämta den, ditt mobil nummer å hotell nummer (naturligtvis har de listor på papper oxå), bamsehuset är ett hus så ungarna kan inte smita tom låset är högt uppsatt i dörrarna.
    Allt ingår i summan, de du kan välja till å betala extra för, oavett om du är med i klubben eller ej är bamsefrukost 1 ggr vecka å clownensfödelsedagskalas 1 kväll i veckan. (dock som jag sagt innan så vet jag inte om vi som bor på monte feliz får vara med på dessa? nu när det blir stra hotell)

Då vår tjej har lite speciella behov (i detta fall inte mer än att hon behövde sitta brevid en fröken och att fröken alltid var tvungen att säga å hänvisa till en annan om hon gick i väg) så var vi å träffade en fröken på dagen å undrade om de kunde tillgodose detta och att barnet fick träffa fröken osv...
    på kvällen på kalaset hade allt gått jätte bra å vi var då så nöjda så den fröken fick ett par hundra kr i dricks av oss!

jag var verkligen nöjd över fröknarnas angagemang, å de är ju utbildade å inte alls unga bakfulla bruttor som sitter av tiden

• hotten

så fint bamsehus/barnaktivitets hus har jag inte sett någon annanstans på mina resor!

• mamma är bäst

Men tjena Hotten, tänk att träffa dig i en resetråd...

Hmm, låter väldigt bra. Det blir nog bamseklubb för mina tjejer denna resa. Har valt bort det tidigare, men får kanske rucka lite på principerna...

Svar på tråden Erfarenhet av Bamseklubben och liknande?