• Anonym (sorgsen)

jag vill att han ska älska mig igen

Min sambo sa idag att han vill separera.
    Han vill inte vara tilsammans med mig, att han inte älskar mig.
    Vi har bråkat mycket en längre tid.
    Men jag älskar honom och vill inte släppa. Vi har ett barn ihop under året.
    Han ska stanna i lägenheten med oss juli ut, dels för att jag vill och dels för att han har ingen annanstans att ta vägen. Jag vill få honom att stanna hos mig, ändra sig. Det skulle gå om jag var glad och sprallig, det han saknat så länge. Men jag är nu för upptagen av sorg för att "ta chansen " att fixa detta.
    Och jag känner bara smärta att gå här och inte få röra vid honom. Men ändå vill jag inte att han flyttar. Vad ska jag göra??

• Svar på tråden jag vill att han ska älska mig igen
  • Anonym (sorgsen)

Vi har gått några gånger i terapi.
    Men sedan hade hon semester. Nästa möte vill han meddela henne att vi går skilda vägar.
    Det kom ju väldigt olägligt.
    Jag vet att om jag var glad och uppmuntrande skulle han må bättre och hitta de känslorna igen. Det har hänt förr, men jag känner mig så tom

• bumbi wilmas mamma

Ni kanske kan ordna barnvakt och hitta på något roligt ihop bara ni två. Hoppas det löser sig för dig...kramar om.

• Tjockepoffa

Förstår hur du känner - tyvärr kan man aldrig tvings ngn stt älska en. Kanske nyttigt för er att gå skilda vägar ett tag, ni kanske rent av hittar tillbaka till varandra. Han kanske kommer på efter ett tag borta att han kanske visst älskar dig.
    Stor tröstkram till dig!!!

• Anonym (sorgsen)

Jag tror inte att jag klarar att gå igenom allt vad en flytt innebär, för att sedan flytta ihop igen.
    Jag har haft problem med att lita på honom förrut och det skulle bli ett problem tror jag om vi bodde på varsitt håll.
    Han vill att vi ska på bio på fredag, som vänner.
    Poängterar hela tiden att han inte vill mer.
    Jag blir knäckt. Samtidigt räcker det att han ler så hoppas jag....

• julmusten

Men far han dig att ma bra da??? Man skall inte vara tillsammans med folk som kraver att man skall andra pa sig, lika lite som att man skall forsoka andra dem!!!

Lite fragor som du inte behover svara pa, men som bara ploppar upp i mitt huvud nar jag laser vad du skrivit.

Varfor har ni brakat? Ar du ledsen for att ni brakar, eller ar det nagot annat??

Varfor vill du att han skall vara kvar, (forutom att du alskar honom da), om ni brakar sa mycket???

Kanske det faktiskt kan vara bra att vara isar lite for att fa lufta er fran varandra?? Kan ni satsa pa att vara sarbor ett tag i stallet for att gora slut helt?

Forstar att det kanns tungt och tycker inte att du skall behova gora dig glad for att han skall stanna. Speciellt inte om du ar ledsen. Hoppas att allt blir battre.

• Tjockepoffa

Han kanske bara behöver vara för sig själv ett tag och fundera.
    Men vill du verkligen ha honom kvar. Jag menar att du inte kan lita på honom (förut alltså)och att det blir för jobbigt att flytta ihop när han väl har flyttat en gång.
    Älskar du verkligen den här mannen eller är du rädd för att bli ensam?
    Det är en viktig fråga att fundera på!!!

• bumbi wilmas mamma

Men passa på att gå på bio bara ni två och kanske äta något gott efteråt och verkligen prata igenom det här. Berätta precis hur du känner och försök om du kan att vara "ditt glada och spralliga jag". Tycker så synd om dig,hoppas det ordnar sig...kram

• julmusten

Men ar en manniska verkligen en bra partner om de nte kan alska en nar man ar ledsen??? Man skall val inte behova vara glad och sprallig jamt heller!!!!?

Tycker Tjockepoffa sa bra saker, tank pa om du ar radd for att bli ensam. Man skall kunna lita pa sin partner och kunna vara glad, ledsen, arg, tjock och smal. Kan int epersonen i fraga acceptera det sa tycker inte jag att de ar varda ens karlek!!!

• Anonym (sorgsen)

Nej det är inte så att han bara kan älska mig då. Men om vi inte vänder detta och blir lite glada kommer det aldrig att gå.
    Vi behöver vara glada och ha roligt. Annars kommer vi bara gå här och dra ner varann mer.
    Jag är rädd för vara ensam, men jag vill vara med honom och ingen annan.
    Vi har tagit oss igenom så mycket. Porrmissbruk.
    Det är så mycket känslor involverat i detta att jag inte vill att det ska sluta så här.
    Och jag älskar honom.

• Tjockepoffa

Alla förhållanden har svackor, konstigt vore annars. Det är när man klarar de som man blir starka som par.
    Att lämna varandra för att man hamnat i en svacka är att ta den lätta vägen.
    Vill man fortsätta tillsammans samt älskar man varandra så försöker man. Men självklart finns det en gräns för alla, kanske har din sambo nått den!?

Svar på tråden jag vill att han ska älska mig igen