• Hon den an0nyma sn0karen

Hur många har haft en lärare som varit med i fäbojäntan eller liknade här?

INGA namn eller antydningar om vart i landet denna "lärare" är ifrån osv. Det är jag inte de minsta intresserad av. Anledningen till att jag frågar är att jag uppmärksammat att flera "lärare" tydligen medverkat i fäbojäntan. När jag gick i skolan pekades en lärare ut för detta. Vi pratade om detta i skolan då jag går och utbildar mig nu till lärare och vi snackade om rykten osv som kan förfölja lärare. Vid detta kommer det alltså upp att flera (vi är utspridda) har lärare som varit med i fäbojäntan. Jag är nu nyfiken, är det här rent av elaka förtal och vandringssägner som vandrar runt skolor om vissa utpekade personer och detta tänkte jag ta reda på genom att se hur många bara här på FL som kommer svara. För jag tror inte att det finns en fäbojäntan karaktär från varje skola i hela sverige, eller så gör de de. Men hur som helst jag vill veta vetgirig som jag är. SOM sagt inga namn och peka inte ut skola.

• Svar på tråden Hur många har haft en lärare som varit med i fäbojäntan eller liknade här?
  • Velour

I mina skolor hade vi inga fäbojäntor iaf. Jag tror att man har spridit dessa rykten om de lärare man inte gillat helt enkelt.

• Hexx

Ja, min kille säger åxå att "fäbodjäntan" jobbade på hans skola.... Konstigt.

• Spicy woman

Har bara hört att en mattant var med i Fäbojäntan.

• Bonanza

Jodå, på vår gymnasieskola fanns det tydligen en lärare som hade varit med i fäbodjäntan. Hon slutade dock (enligt sägnen/ryktena) efter att en dag hittat en stor falukorv på katedern.

• Hon den an0nyma sn0karen

Tre stycken här på FL alltså. Jag undrar om de verkligen stämmer? Eller om det är sägner. Menar visst att det kan förekomma på 1-2 skolor i sverige men på många det känns så lång sökt? Eller vad tycker ni?

• satie

Jag vill minns att min lärarinna i matematik på min högstadieskola hade varit porrskådis. Vet inte om ryktet stämde. Om det var fäbodjäntan låter jag vara osagt. Den filmen måste ha haft en diger uppsättning skådespelare (specialutbildade på teaterhögskolan i Sthlm).

Svar på tråden Hur många har haft en lärare som varit med i fäbojäntan eller liknade här?