• Tuffa Viktors mamma

kan man ha skrivbord/databordet i sovrummet

jag försöker få min sambo att förstå att man inte kan ha skrivbordet i sovrummet...   det blir bara att avlastningsbord till allt annat och hur ska man får till det lite mysigt med ett stort furu kontorsbord  där man ska sova...

vi har inte nått specielt rum för att ha datorn  men å andra sidan har vi ju en bärdar och alla permar och papper kan man ju ha en gaderob till och ha det i

hur tycker ni??
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden kan man ha skrivbord/databordet i sovrummet
  • Helene m Olivia o Sigrid

Det har jag! Vi har dock en liten hörna som är avdelad med en liten vägg och där har jag klämt in ett litet bord där i princip bara plattskämen och tangentbordet och musen ryms!
    Det matchar övrig inredning såklart och är inte särskilt störande!

Det är jätteskönt att kunna sätta på en barnfilm på kvällen och dra ut en madrass på golvet framför (som får bo under sängen på dagarna) och låta ungarna somna där! Vi ryms allihop brevid varann och jag kan ligga och amma Valter medan alla somnar på rad!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • röda naglar

nej det kan man inte, men om man inte har plats med det någon annan stans, så kan man ju inte göra så mycket åt saken.

ps. furu är ju inte det hetaste i stan. investera i ett nytt och mindre så kanske det funkar i sovrummet.

• musli

Skulle aldrig placera datorn i sovrummet... Hade hellre knökat in den i vardagsrum eller var sjutton som helst...
    Tänk om en vill sova och den andra måste jobba vid datorn eller bara vill surfa eller spela spel eller vad som helst???
    Skulle få fnatt...

• Manchester

Jag svarar Nja. När jag bodde ensam hade jag en loftsäng med skrivbord under. Så länge det bara var jag där gick det förstås jättebra. Ingen som blev störd och jag behövde ju inte ens se skrivbordet eller arbetspapper från sängen. Var däremot min pojkvän (numera man) där så blev det lite värre. Det var klart störande om en ville sova och den andra behövde jobba.

Om ni har någorlunda lika vanor, brukar gå och lägga er samtidigt och aldrig behöver sitta och skriva eller får lust att surfa nattetid så går det säkert bra. Annars kommer ni nog snart att tycka att det är jobbigt.

• Eva S

Visst kan man det. Men jag vill helst inte. Så så länge det får plats någon annanstans så blir det inte sovrummet.

• Tecken

Visst kan man det, tex om man bor trångt. Jag menar: Det är ju inte fysiskt omöjligt...

• NorasMamma

Nej för fasen. Sovrummet är till för sömn och annat mysigt. Inte datorsurr åh pappersarbete. Den dagen en dator eller tv kommer in i mitt sovrum anser jag romantiken död. Har ni dessutom en bärbar så varför i hela fridens namn ha den i sovrummet? Vi har som du skrivit, pärmar åh sånt i en byrå åh datorn vid matsalsborded/soffan när den används. Funkar skitbra! Dessutom är det FULT med dator åh databord framme!!!

• W W

Jag vill ha datorn i sovrummet, men det är enbart för att jag har tinnitus och behöver något ljud att somna till så en bok, lite musik eller en tv-serie är helt perfekt bakgrundsljud.

Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
  • Taggtroden

Klart man KAN, men jag skulle aldrig kunna ha det. Det för mina tankar till jobb och skola och en massa krav, och därmed skulle jag inte kunna få ro när jag ska sova. Har så svårt med det annars utan att ha datorn där som stör.
    DESSUTOM så jobbar ofta min man sena kvällar framför datorn, vilket skulle bli jobbigt om jag vill sova tidigare och han ska sitta där och knappa!

Svar på tråden kan man ha skrivbord/databordet i sovrummet