• salsajenny

Emma Ultraljudsklinik i Malmö

Är det nån här som varit där?

Hur var er upplevelse? Har ni nåt att jämföra med?

Vi var där igår, och jämfört med samma undersökning som vi gjorde för två år sen med dotterna i magen, i Köpenhamn, var denna USEL....vi ska därför få komma dit igen gratis, och få det mer som vi vill ha det, och som jag tycker man kan kräva för de 1600 kronorna vi betalade....

Men jag ville bara kolla om det var en enskild händelse, eller om de gör ungefär samma på alla besökare?

• Svar på tråden Emma Ultraljudsklinik i Malmö
  • ida1222

Hej!

Vi var där och gjorde 3d/4d ultraljud, vi tyckte att barnmorskan som gjorde det var
    helt okej, bara det att vår lilla flicka hade händer och fötter framför ansiktet nästan
    hela tiden, så vi fick bara 5 st bilder som var på ansiktet, barnmorkan höll på 15 min
    extra för att få fler bilder men det ville inte lillen, tyckte inte det var riktigt värt 1600 kr,
    ville hellre gjort det i köpenhamn har hört att det skulle varit bättre.
    vad var det som gjorde er undersökning dåligt?

• salsajenny

Ja, Köpenhamn var tusen ggr bättre. Där fick vi 45 minuters oavbruten inspelning på skiva med oss hem, plöus säkert 20 bilder, alla i 3D har jag för mig. Mycket olika bilder på bebisens ansikte, och på fötterna, könet, armarna mm....

I Malmö fick vi för kort undersökningstid, inget beräknat bf som de säger sig tala om på hemsidan, endast 5-6 bilder utskrivna, varav bara TVÅ var i 3D, nästan hela undersökningen gjordes i vanligt UL, och på de två skivor vi fick med hem, var det en med video på, och en med bilder. Den med bilder innehöll bara en enda bild i 3D!!!!! Filmerna var sammanlagt 40 sekunder långa, flera av dem var bara 1-2 sekunder långa!!! och det var inte många alls, över huvudtaget.....

• Pildi

Vi har gjort 2 UL på Emma och är supernöjda! Vi gjorde en undersökning i v 18 , en sk anatomigranskning då de gick igenom bebisens organ m m BM var mycket bra, hon undersökte bebisen i 45 min, förklarade allt och svarade på våra frågor. Visa delar av UL gjordes i 3D och det var verkligen häftigt att se bebisen. Men som sagt allra bäst var att vi kunde ställa frågor i lugn och ro och få svar på dem.Vi fick med oss hem fina bilder (massor med bilder) på bebisen och även en film inspelad på CD. Andra undersökningen gjorde vi i 29, en 3D och trots att jag har moderkakan i framvägg och bebisen höll sina händer framför ansiktet, fick vi fina bilder + film. Sista gången pratade BM danska så jag missade tyvärr rätt mycket av det hon sa, men kände mig nöjd ändå. Jag kan varmt rekommendera dem!

PS: jag går på CURA på mördravård och i v 15 tog vi ett FVP. Då gjordes även en UL mycket hastigt, max på 3 min. Läkaren tyckte att jag inte "behövde" göra ngn anatomigranskning i v 18....som alla andra mammor får göra. Dåligt tycker jag.

• salsajenny
    Pildi skrev 2008-10-01 19:16:52 följande:
    Vi har gjort 2 UL på Emma och är supernöjda! Vi gjorde en undersökning i v 18 , en sk anatomigranskning då de gick igenom bebisens organ m m BM var mycket bra, hon undersökte bebisen i 45 min, förklarade allt och svarade på våra frågor. Visa delar av UL gjordes i 3D och det var verkligen häftigt att se bebisen. Men som sagt allra bäst var att vi kunde ställa frågor i lugn och ro och få svar på dem.Vi fick med oss hem fina bilder (massor med bilder) på bebisen och även en film inspelad på CD. Andra undersökningen gjorde vi i 29, en 3D och trots att jag har moderkakan i framvägg och bebisen höll sina händer framför ansiktet, fick vi fina bilder + film. Sista gången pratade BM danska så jag missade tyvärr rätt mycket av det hon sa, men kände mig nöjd ändå. Jag kan varmt rekommendera dem!PS: jag går på CURA på mördravård och i v 15 tog vi ett FVP. Då gjordes även en UL mycket hastigt, max på 3 min. Läkaren tyckte att jag inte "behövde" göra ngn anatomigranskning i v 18....som alla andra mammor får göra. Dåligt tycker jag.
    hur mycket film fick ni inspelat då? Endast korta sekvenser? Hur många?
  • pussgurkan86

jag och min sambo var där för ett par veckor sedan och vi är nöjda. barnmorskan var jätte snäll, vi fick 15 min övertid eftersom bebben inte samarbetade med oss. Vi fick jätte fina bilder och en helt underbar video.Jag är nöjd.

• salsajenny

skönt att det finns dom som är nöjda! Det bådar gott inför vårt andra besök där. =) Men alla ni som varit där, har ni varit på andra kliniker och gjort samma sak där (med andra barn i magen)?

Mailet jag fick som svar idag, fick mig att känna att de tog vårt missnöje på allvar, och att det som vi upplevde, inte är nån "service" de vill stå för, så det känns bättre nu.

• Pildi

salsajenny:Vi fick hela undersökningen inspelad, tror jag.

• Pildi

Alltså jämfört med CURA så UL undersökningen på Emma var guld värd.

• salsajenny
    Pildi skrev 2008-10-03 09:26:11 följande:
    salsajenny:Vi fick hela undersökningen inspelad, tror jag.
    Jasså? Jäkligt märkligt att vi bara fick 40 sekunder totalt, då.......även om vi ska dit igen och har blivit lovade gratis undersökning som fokuserar enbart på 3D/4D, så blir jag mer och mer irriterad för att de inte gjorde rätt från början.....jävla klåpare, rent ut sagt!
  • mirra

vi fick inget inspelat för vår tjej låg helt fel sa dom och vi fick 6 bilder med oss hem ingen av dom va 3d/4d bilder så kul va det att smälla dom 1600 kr

• salsajenny
    mirra skrev 2008-10-04 10:53:33 följande:
    vi fick inget inspelat för vår tjej låg helt fel sa dom och vi fick 6 bilder med oss hem ingen av dom va 3d/4d bilder så kul va det att smälla dom 1600 kr
    då ska ni väl få komma tillbaka?????? vet de om ert missnöje?
  • Pildi
    mirra skrev 2008-10-04 10:53:33 följande:
    Ah men vad konstigt! Vi fick fler. Vad gjorde ni för undersökning?
  • Pildi

salsajenny: Det är bra att ni får en gratis undersökning!!!

Svar på tråden Emma Ultraljudsklinik i Malmö