• nooova

Kan man skölja näsan för ofta?

Jag har nyligen köpt en nässköljare och är helt frälst!
    Den är helt underbar! Men är det skadligt att använda den för mycket? Någon som vet?

• Svar på tråden Kan man skölja näsan för ofta?
  • kotten75

Nä det tror jag inte du kan. Men ha lite vanligt salt i vattnet.

• swing gitane

Bara att skölja på så länge det är koksallt eller vanligt kokt/avsvalnat vatten är det helt ok.
    Dremot skall man vara aktsam med avsvllande preparat som Nezeril.

• AnnaVirrPanna

Känns det inte läskigt att skölja näsan? som en kallsup? Är rätt nyfiken men vågar inte testa...

• nooova

Jag trodde också att det skulle kännas obehagligt, men jag var tvungen att testa nånting då jag har en sån himla gravidtäppa! Jag testade, och det var inte alls läskigt, bara himla skönt efteråt!

• nooova

Jo jag har såklart salt i vattnet, man fick med ett mått också så att det skulle bli rätt mängd.

• kvinna 86

också nyfiken på var du köpte den..

• Stiina

Jag tror inte det. Jag har precis köpt en på apoteket och är också helt frälst. Sköljer flera gånger varje dag.

• AnnaVirrPanna

Hjälper sån för dem som är beroende av nässpray tro? Min bror har använd otrivin i två år nu och kan verkligen inte sluta.

• nooova

jag köpte den på en hälsokostaffär här i gävle. den jag köpte var i plast och kostade 165:-, sen fanns det en i keramik också men den var något dyrare.

jag tror att det ska kunna hjälpa dom som är beroende av nässpray, det kanske är värt att testa i alla fall? annars så kan han ju gå till läkaren och få en kortisonspray utskriven, min sambo fick det när han använt nässpray i 10 veckor och det hjälpte på en gång!

• AnnaVirrPanna
    nooova skrev 2008-10-03 19:19:03 följande:
    jag köpte den på en hälsokostaffär här i gävle. den jag köpte var i plast och kostade 165:-, sen fanns det en i keramik också men den var något dyrare.jag tror att det ska kunna hjälpa dom som är beroende av nässpray, det kanske är värt att testa i alla fall? annars så kan han ju gå till läkaren och få en kortisonspray utskriven, min sambo fick det när han använt nässpray i 10 veckor och det hjälpte på en gång!
    nja kortison sprayen funkar inte. Han fattar inte att han INTE kan ta obegränsat av det och tar så mycket så han blöder kopiösa mängder näsblod. Men han ska få en nässköljare i julklapp tänkte jag.
  • nooova

usch då, låter inge vidare! en vän berättade en skräckhistoria om hennes kollega som snart skulle genomgå en operation för att hon använt så mycket nässpray så hennes näsben var helt uppluckrat så hon kunde böja näsan hur som helst..

hehe det tycker jag du ska göra! det blir säkert uppskattat! :D

Svar på tråden Kan man skölja näsan för ofta?