• Anonym

Mitt ex träffar just nu en ny tjej och det SVIDER! Varför känns det jobbigt?

För 4 månader sedan tog det slut med mitt ex, det var väl jag som tog beslutet efter lång tids velande men det var ok med honom.
    Jag har ny pojkvän men sista tiden har jag inte mått bra. Drömmer konstiga saker, kan längta tillbaka till vissa saker och platser som mitt ex och jag gjorde och undrar om jag är i rätt förhållande nu. Tilläggas ska kanske att jag mer elle mindre gick från det ena förhållandet till det nya.

Mitt ex och jag var tillsammans flera år.

Varför känns det så jobbigt idag när jag vet att han har besök av en tjej och de nu står och lagar mat tillsammans?!! Det är ju mitt kök, bara jag som ska vara där.
    Jag vet att det är larvigt att tänka så men jag gör det ändå.

Vet att det troligen inte, kanske, skulle funka mellan oss igen men varflr känns det så jobbigt?

• Svar på tråden Mitt ex träffar just nu en ny tjej och det SVIDER! Varför känns det jobbigt?
  • Anonym

ingen som varit med om liknande?

• Anonym (bellan)

Jag separera från min sambo som svek mig otroligt och var otrogen med min allra bästa vän. så jag miste båda. Nu vet jag att mitt ex träffat en ny men har inte berättat om det än. Vi har barn tillsammans så vi måste ju "ses". Jag längtar tillbaka samtidigt som jag vet att det inte skulle funka. Det är väl så att man haft många bra stunder tillsammans med fina minnen som väcks när exet träffar en ny. Jag mår skit just nu...så jag förstår hur du känner...

• Anonym

Visst har jag vari med om samma sak. Mitt ex och jag var tillsammans i 14 mån och vi "två själar som inte kunde vara ifrån varandra" som han uttryckte det...

Men ett problem fanns och det var att han hade ett barn sedan innan och han ville absolut inte ha fler + att han hade bestämmt sig för att aldrig bli sambo igen och jag, barnlös och längtade efter barn som vägrade att leva ett särboliv.
    Efter 10 mån så gjorde han slut mot sin vilja eftersom han inte ville beröva mig den lyckan och längtan som jag hade, men efter 6 veckor klarade vi inte att vara ifrån varandra och blev tillsammans igen. Det förhållande blev aldrig bra för jag trodde han hade ändrat sig och ville skaffa familj så vi hade ständiga prestige kamper.
    Även då hade vi svårt att vara ifrån varanndra och vi träffades ändå men utan att ha ett förhållande. Det pågick i 4 mån tills jag på omvägar fick höra att han hade träffat en annan.
    Jag målade upp värsta bilden att han var nykär och ställde honom mot väggen. Felet jag gjorde där var att jag gick på som en ångvält och det visade sig att den tjejen han hade träffat var en tjej som han hade kännt sedan innan. Det var inget från början utan de var bara vänner men på något sätt så lade jag henne i hans händer, för ju mer jag höllt på destu mer intressant blev hon.
    De träffades allt mer och jag mådde bara sämre och sämre.
    Vänner och familj såg de tillsammans och bara av att höra det mådde jag dåligt...
    Nu i efterhand har jag förstått att hon var hans plåster för att komma över mig.
    Nu är jag tillsammans med en annan kille och väntar barn + att jag ska flytta ifrån min stad, 30 mil bort där min kille bor, men jag kan fortfarande tänka på mitt ex.
    Vet att jag aldrig hade fått detta kärleksbarn som jag väntar med honom.
    Har inte sett honom på över ett år och vet inte om han har kvar sin tjej.
    Jag har det bra med min kille. Han är en underbar människa, men jag måste bort från min stad för att få ro för jag vet inte hur jag skulle reagera om jag stötte på mitt ex en dag.
    Låter kanske konstigt men vi hade en sådan stark kärlek och det är klart det är en sorg att vi inte fick det att fungera fullt ut.

• Polly S

jag tror allt som inte blev med er relation, alla saker ni gjorde och inte hann med, hela avslutet aktualiseras av att han nu träffat ngn ny.
    det går över!

• trött morsa

Förstår precis hur du känner. Jag betedde mig helt sanslöst när jag fick veta att mitt ex hade en ny (trots att vi var helt överens om att separera). Jag var fruktansvärt svartsjuk när jag visste att HON var hos honom, trots att jag inte längre var kär i honom. Samtidigt så visste jag att han och jag inte funkade ihop. Jag tror att man har mycket lättare att komma ihåg alla bra, fina stunder man haft och inte vill komma ihåg varför man faktiskt kom fram till att man inte passade för att bo ihop.
    Jag kan fortfarande sakna det vi hade tillsammans men inser nu att vi bara är bra kompisar (oftast...).

Svar på tråden Mitt ex träffar just nu en ny tjej och det SVIDER! Varför känns det jobbigt?