• Monalisan

vad lägger ni på amningsplagg?

Vad handlar ni för slags amningsplagg och hur mycket får det kosta allt som allt?
    jag tänkte köpa 1 linne, i t-tröja, en tunika och en ny BH. Allt som allt skulle det bli 1300.
    Jag vet hur skönt jag tyckte det va sist jag ammade att ha riktiga amningskläder som gav så liten insyn som möjligt
    Man har ju det ändå minst 6 månader och sen kan man ju sälja?

• Svar på tråden vad lägger ni på amningsplagg?
  • kixan

Hittills har jag säkert lagt minst 1500:-, jag har ammat i över två år (fast just nu inte så mycket att jag behöver särskilda plagg för det) och har planerat att amma i minst 2 år till, så jag ser det som en bra investering.

• Monalisan

vad har du köpt för slags kläder???

• Dixie

Jag har tre veckor kvar till bf och jag har köpt en amningstopp, en amningsbh och ett amningsnattlinne för 350 kr och sedan två amningströjor på HM för 129 kr st, sen får jag se om jag behöver komplettera mera, jag behöver säkert fler amningsbh, men det är ju svårt att veta vilken storlek brösten får sen!

• Monalisan

förra gången köpte jag en amningsBH på HM....VÄRDELÖS! så denna gången vill jag lägga lite pengar på bhn så man får lite bättre kvalite....=/

• S med 2

Vet inte exakta summor men det är en hel del....jag köper hellre lite mindre men bra kvallitet, jag vill ha bh,ar som verkligen stödjer och är bekväma. Köpte några från H&M när jag fått första och de blev jätteslappa efter några tvättar (det har säkert ändrats sedan dess -01) Jag har ammat runt 1 år och under den tiden behöver man bra stöd...rejäla kupor och helst inga byglar...då det lättare för med sig mjölkstockning. Jag vill även ha några framknäppta bh,ar och de är visst dyrare!?

• kixan

Några bra BH:ar (och det kommer att bli minst en till, hade nog inte riktigt rätt storlek senast), 3-4 boob-tröjor och 2 stycken från H&M. Kanske det blir ett amningslinne (Glamourmom) till nästa sommar också.

• Alvi

Har två amningsbehåar (fast nu på sommaren när jag har linne så har jag faktiskt börjat använda mina "gamla" bygelbehåar) och det räcker.
    Tänker inte lägga pengar på amningstoppar o sånt, har klarat mig i snart 13 månader utan.

• ebben

har bara köpt 3 BHar för 299 kr st. hade några sen förra barnet med.........Amningsbh alltså! Inget annat! Drar upp tröjan vid amning.

• Pallas

Jag har 1 amnings-bh som kostade 70 kr samt ett linne som fungerar som en amningsbh, dvs man fäller ned en flapp, och kostade ca 100 kr. I övrigt har jag inga specialla kläder för amning. Har ammat i 14 månader drygt och kommer amma länge till tror jag. Jag har gjort lite egna varianter, tex en tubtopp under en tröja elelr två linnen där jag kan dra upp det översta och ned det undre. Men mest av allt har jag använt bärsjalen för att amma diskret.

Jag har liten byst och hemma går jag nästan alltid utan bh, jag känner mig instängd annars. Om jag hade mer pengar skulle jag nog kunna tänka mig att lägga mer pengar på kläder som är avsedda för amning och på samma gång snygga, men som vår ekonomi ser ut nu lägger jag hellre pengar på annat.

En annan grej som jag störde mig på är att det var så otroligt svårt att hitta bra kläder att amma i när jag dessutom var gravid. Man kunde välja mellan nån tunika för 1000 spänn och några blommiga tält Jag vill ju visa min kropp, inte bli ruinerad eller se ut som ett oformligt blommigt berg!

• Monalisan

så beställde idag ett linne o en kortarmad tröja+en BH.........kommer kankse bli nått mer sen när bebisen är född

Svar på tråden vad lägger ni på amningsplagg?