Jag har 1 amnings-bh som kostade 70 kr samt ett linne som fungerar som en amningsbh, dvs man fäller ned en flapp, och kostade ca 100 kr. I övrigt har jag inga specialla kläder för amning. Har ammat i 14 månader drygt och kommer amma länge till tror jag. Jag har gjort lite egna varianter, tex en tubtopp under en tröja elelr två linnen där jag kan dra upp det översta och ned det undre. Men mest av allt har jag använt bärsjalen för att amma diskret.
Jag har liten byst och hemma går jag nästan alltid utan bh, jag känner mig instängd annars. Om jag hade mer pengar skulle jag nog kunna tänka mig att lägga mer pengar på kläder som är avsedda för amning och på samma gång snygga, men som vår ekonomi ser ut nu lägger jag hellre pengar på annat.
En annan grej som jag störde mig på är att det var så otroligt svårt att hitta bra kläder att amma i när jag dessutom var gravid. Man kunde välja mellan nån tunika för 1000 spänn och några blommiga tält
Jag vill ju visa min kropp, inte bli ruinerad eller se ut som ett oformligt blommigt berg!