kouma skostorlek??
Nu lär jag ha lite hjälp min tjej har 13 cm långa fötter jag har köpt storlek 22 i kouma skorn den med dragkedja fram.Hon i affärn sa att den blir bra,men jag är osäker.
nån som har erfarenhet av den skon?
tacksam för svar
Nu lär jag ha lite hjälp min tjej har 13 cm långa fötter jag har köpt storlek 22 i kouma skorn den med dragkedja fram.Hon i affärn sa att den blir bra,men jag är osäker.
nån som har erfarenhet av den skon?
tacksam för svar
Mät skon, den ska vara ca 2 cm stor på vintern för att rymma extrasocka.
min dotter har 14cm fot spå jag köpte stl 26 på kuoma för den är 16cm i innermåttet
va konstigt!i affären när hon mätte stl 23 så var den 15.9 cm!
det kanske är skillnad på stöveln och babyskorn!
ja det måste det vara för vi har stöveln
kickan26, var köpte du skon? hur mycket gav du för den?
var i Sverige bor du?
vi hade den skon förra året och var jätte nöjda. Dem är värda varenda kr. måste få tag i större storlek till vintern.
vi köpte nya för 350kr från finland svindyr i sverige
asså, jag har ett problem..
jag ska beställa från finland, men jag har ringt typ ALLA affärer i sverige om mått, och alla säger olika. hur kan ma mäta så olika på samma sko???
lillen har dryga 14 cm fot, kanske 14.5.
stora killen har 20 cm fot.
jag velar mellan två storlekar till båda. lillen kan ju inte ha för stor sko, det blir för jobbigt då. han hade 23 förra året.
jag har fått väldigt olika mått, en del säger 16.5, andra 17 cm på stl 26.
vissa säger att jag ska ta 25, andra 26
GUD VA SVÅRT!! man vill ju inte gå in i en affär för att kllao mäta o sen inte köpa för att man ska köpa i finland
som sagt jag köpte stl 26 den är 16cm iaf stöveln.
min dotters fot är 14cm
jag måste bara skriva igen jag har dubbelkollat med affären där jag köpte skon och stl 22 är 14.9 den med dragkedja fram stl 23 var ca 15 cm.
jag mena stl 23 ca 16 cm!!
ärsch bilden funka ej kolla länken
http://www.kuomiokoski.fi/tuotteet/jalkine_talvi_saappaat_se.html
förresten, är det inte stort att ha 14.5 cm fot när man är precis 2 år? han är kort också, typ knappa 85 cm men stora fötter
stoa killen på 6 år ska tydligen ha 34 i kuoma, verkar ju också jättestort...
ja jag mätte dem sj och dem är 16 cm min dotter och är oxså 2,5år och 85cm lång