• N81

Anv tens mot foglossning?

Har hört att man kan göra det, men vart sätter man den då? har ju lixom ont i skelettet.. typ..

♥Norea -05♥ Lillebror bf 081104♥
  • Svar på tråden Anv tens mot foglossning?
  • ke chara

jag vet att det används, och fungerar (min svägerska testade) men inte hur den placeras. däremot ska du tänka på att det alternativet isf försvinner som smärtlindring under förlossningen.

• Blå Flygare

Jag fick testat det för första ggn idag, och den sattes i ryggslutet, en över varje skinka. Hjälpte lite mot det onda längst bak, men inte överallt där det gjorde ont. Vet inte hur det är med effekten av tens jämf med akupunktur. Med det tar det ju ofta några ggr innan man får bra effekt.

Sen kan man säkert sätta tens lite var stans som med akupunktur. Fast nog måste det vara lättare att sätta en liten nål än ett stort plåster där det behövs...

• Mollymajs

Jag hade både förra o denna graviditet teens för foglossning och använde den sen under förlossningen. Förstår inte riktigt va du menar med att alternativet skulle försvinna vid förlossningen??
    ke chara skrev 2008-10-01 20:31:41 följande:

jag vet att det används, och fungerar (min svägerska testade) men inte hur den placeras. däremot ska du tänka på att det alternativet isf försvinner som smärtlindring under förlossningen.
  • Mollymajs

Man sätter den där det gör ont typ utanför skelettet på mig hjälpte det för stunden när foglossningen inte va så långt gången. Va skönt o ha den på kvällarna. Ja hade alla plattorna bal på ryggen på varisn sida av ryggraden men ner mot rumpan.

N81 skrev 2008-10-01 20:27:50 följande:
    Har hört att man kan göra det, men vart sätter man den då? har ju lixom ont i skelettet.. typ..
  • Erkens mamma

Jag har haft tens-apparat under båda mina tidigare graviditeter mot just foglossning. På mina har det varit två par plattor.
    Den ena i paret har man placerat mitt över fogen och den andra mer ner mot skinkan. Likadant på båda sidor.
    Framtill ska man inte sätta några då det kan skapa sammandragningar som inte är bra.

• ke chara

om man använder tens under graviditeten för att lindra smärtan av foglossning så kan man, enligt de uppgifter jag fått, inte använda tens under förlossningen - kroppen har vant sig för mkt eller något sådant.
    fast jag kan ju fått höra fel - så dubbelkolla!

• Blå Flygare

ke chara skrev 2008-10-01 21:01:46 följande:

om man använder tens under graviditeten för att lindra smärtan av foglossning så kan man, enligt de uppgifter jag fått, inte använda tens under förlossningen - kroppen har vant sig för mkt eller något sådant.fast jag kan ju fått höra fel - så dubbelkolla!
    Det sgy sa till mig idag var att det var två olika sorter, men hon skulle kolla upp om det kunde funka att ha samma till förlossningen, om någon visste.
  • Mollymajs

Ja jag har iallafall haft samma aparat både innna o under förlossningen och funkat utmärkt. Det är ju helt skilda smärtor o iallfall ja satte plattorna på olika ställen. Under förlossningen eller under värkarbetet är det ju ok o ha de fram med bara att man inte får korsa de.

• N81

Ok, jag testar lite.. ska iof till bm på fredag o hon kanske vet? o annars får jag ringa sjukgymnasten el stället jag hyrde den från
    Tack för era svar!

♥Norea -05♥ Lillebror bf 081104♥
Svar på tråden Anv tens mot foglossning?