• Anonym

13 år och har sex

min dotter 13 år gammal har haft sex för första gången.
    hon är väldigt mogen för sin ålder och har alltid varit.
    dom är ett gäng på 6 tjejer som umgås dagligen och ibland umgås dom även med ett gäng killar alla är väldigt ordentliga och mycket trevliga ungdomar några e 13 och några e 14 år gammla. dom varken röker eller dricker och dom har mycket roligt tillsammans. för två månader sen träffade min dotter en kille och dom blev tillsammans och har en mycket kärleksfull relation och är inte blyga alls dom visar att dom e tillsammans och kysser varandra öppet.för en dag sen frågade jag om dom hade haft sex och det hade dom. dom använde kondom och det var första gången för båda och när vi pratatde om det så sa hon att dom älskar varandra och att det är riktig kärlek och att det var därför de gjorde det. så det var liksom meningen. jag sa att vi måste gå till ungdomsmottagningen och fixa p piller och det ville hon själv oxå. jag har inte tillåtit dom att sova över eftersom jag ville att hon skulle vänta med sex o sånt men jag visste att dom kunde göra det ändå men då hade jag inte gett lov till det iaf. jag vill nu veta vad ni tycker om detta hon e ju bara tretton men man kan tro hon e femton.

• Svar på tråden 13 år och har sex
  • Anonym (mamma)

Hej

Låter som om du pratar om mig som ung
    Hade oxå sex första gången som 13 åring, mamma lätt iof min killkompisar sova över.
    Sa inget till mamma att jag skaffat piller, så jag tycker ni verkar ha en fin relation, öppen och ärlig.

Känner du dig orolig över att hon har sex eller vad känner du? det är ju ändå ens lilla flicka som håller på att bli "stora tjejen"...

• Anonym

jaa, men är en 13åring faktiskt mogen för vad allt detta innebär? Jag skulle inte våga om det vore mitt barn hur mogen hon då än verkar. Hon kan bli sårad å få "men" för livet, det får man ju även i vuxen ålder ibland, och en 13åring är inte mogen att hantera sådana saker.
    Nej, en 13åring är fortfarande ett barn och man måste våga vara förälder. Man ser allt fler unga som mår dåligt i dagens samhälle, till stor del tror jag det beror på att Barnen tillåts bli vuxna/leka vuxna innan de är mogna för det.

• Anonym (???)

"jag vill nu veta vad ni tycker om detta hon e ju bara tretton men man kan tro hon e femton."

Du som är hennes mamma tillåter ju att hon har se så vi borde ju lita på att du gör det som är bäst för henne. Men jag tycker ändå att det är olämpligt. Det är olagligt och jag tycker inte att man ska ha sex innan man är redo att ta hand om ett barn.

• Anonym

Det är ju väldigt tidigt men tycker det låter bra att ni pratat om det. Är lätt att unga tjejer blir utnyttjade (minns tillbaka på mig och de tjejer jag umgicks med) men nu är hon kär i killen och det verkar vara ömsesidigt.
    Antar att jag skulle försöka prata och se om hon kunde tänka sig att inte ha sex utan att de kunde vara tillsammans ändå men i slutänden bestämmer hon själv och du gjorde rätt i som skaffade p-piller.

• zweedsmeisje

mogen eller inte spelar ingen roll, sex har dom så du gör ju bäst i att skaffa p piller. bättre de än att strunta i det. Även om du förbjuder sex så kommer dom ju ha det ändå.

• Anonym

tack för att du säger det för det är precis så jag vill ha det att vi ska vara öppna och ärliga mot varandra sen fattar väl ja med att hon inte berättar allt för mig men jag vill finnas där för henne.
    ja lite orolig blir man som du säger det är min lilla flicka men de känns ändå skönt att det var meningen och att hon e tillsammans me han det kunde ju varit värre.

• Tess76

Vet inte vad jag tycker egentligen. Visst, 13 år, det är ju ungt, men nu är det gjort och inget du kunde hindra. Jag tycker det verkar som att ni har en väldigt öppen och bra relation, något jag önskar att jag hade med min mamma i den åldern.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Anonym

Hur länge sen slutade hon leka med dockor? Tycker inte att en så ung tjej kan klara att få ett barn.

• Anonym
    Svar på #2
    vad tycker du att jag ska göra då?? ska jag säga till henne att sluta bara ??
  • Anonym

Tycker det är sorgligt när så unga börjar ha sex. Synd att det inte känner att det räcker bara vara ihop och hångla och mysa.

Men du verkar vara en mamma som är mån om din dotter.

Svar på tråden 13 år och har sex