• savonit

Hur värt att ta truck kort?

Hej, jag går i tankarna om att skaffa truck kort.
    Men funderar på om det verkligen är värt dom pengarna det kostar.
    Alla man sagt iden till säger klart du skall göra det, du kommer få skit mycket jobb om du har det.

Men hur sant är nu det då?
    Det vet ju inte jag, det är ju bara prat.

Men jag tror att det ger en bra mycket större chans i alla fall.
    Vad tror ni om min tanke?

• Svar på tråden Hur värt att ta truck kort?
  • Pallas

Ser att uthyrningsföretagen (Manpower/Adecco osv) söker truckförare ofta. Jag fick mitt kort betalt av min arbetsgivare utan att blinka då jag fick min visstidsanställning. Jag ser att jag kommer ha stor nytta av det när jag skall söka nya jobb sen.

Jag har behörighet för motviktstruck upp till tio ton, skjutstativtruck, ledstaplare och låglyftare.

• Frontline

Ett truckkort är alltid bra att ha , jag har behörighet C och får köra motviktstruck över 10 ton , hjullastare och diverse andra roliga maskiner , men jag har aldrig sökt jobb enbart för det...

• Pirjo79

Pyttsan, jag fick betala mitt själv och inte vill de ha nån utan erfarenhet heller Men hur ska man få erfarenhet om man inte får chans att köra...

• drea

Hej!
    En av mina elever fick sitt truckkort betalt av den arbetsplats han sökt jobb på (coca-cola), så kolla upp den möjligheten!
    Lycka till!

(själv fick jag BE CE körkort för att jag tagit körkortet utomlands... trots att jag inte suttit i en långtradare någon gång!)

Svar på tråden Hur värt att ta truck kort?