• kjempejente

Sista kulan sparar jag åt grannen

Fausta Marianovic är en god arbetskollega till mig och hon har skrivit denna fantastiska bok som alla borde läsa!! Som mor lämnas man definitivt inte oberörd av denna berättelse!!
    Jag har haft förmånen att få lyssna till hennes berättelser många gånger och varje gång går jag hem och kramar mina tonårssöner, känner att jag skulle ha gjort precis samma sak, och så talar om för mina söner att jag bara älskar dem så oerhört mycket.

"Hon har allt. Söner och älskare, man och krog. Hon skrattar åt pratet om kriget som är på väg till Bosnien. Det finns väl inga etniska grupper! Men kriget kommer och plötsligt står hennes söner på varsin sida. Frontlinjen går genom hennes stad, hem och kök. Det är då hon måste spara en kula. Fausta Marianovic visar vad kriget gör med människor. Hon skildrar hur det förvandlar alla jugoslaver i Bosnien till kroater, serber och muslimer, hur familjer splittras, hat uppstår och hur en pacifistisk mamma med dödsförakt beger sig till fronten för att hämta hem sin son från gubbarnas krig.

• Svar på tråden Sista kulan sparar jag åt grannen
  • Callistrate

Jaha Nu har du lyckats få iaf mig nyfiken...

Har precis beställt boken på adlibris. Den verkar riktigt bra.

• Callistrate

Nu har jag börjat på boken. Har inte hunnit alls långt än, men jag planerar att fortsätta

• kjempejente

Jag har läst den och är så beröd..
    Hon kommer att vara med i Efter 10 den 27 okt tror jag att det var

Svar på tråden Sista kulan sparar jag åt grannen