• Larselisa

Skostorlek vid 12-18 månaders ålder?

Hej!
    Jag ska köpa skor till min son tills i vår då han är mellan 1-1 1/2 år. Men jag vet ju inte vilken skostorlek han då kommer att ha. Vad hade era barn för skostorlek vid 1-1 1/2 års ålder? Så jag vet på ett ungefär vilken storlek jag ska köpa.
    Tack!

• Svar på tråden Skostorlek vid 12-18 månaders ålder?
  • Tyche82

Det är väldigt individuellt så vad du än får för genomsnitt här så hjälper det inte. Du måste mäta hans fötter och inuti skorna.

Min dotter på 1,5 år har storlek 25 på skor för det mesta. Det beror ju på skorna oxå.
    Min son på 3,5 år har storlek 27 på skor för det mesta.
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • Frontline

Våran kille är nu 13 månader och han har 19
    Köpte ett par stövlar förra veckan som var 20 men dom är lite för stora än, det är svårt att hitta storlekar mindre än 20

• Fru Humla

här har du en med en donna med små fossingar. hon är 15 månader och har just kunnat börja ha stl 19. hur svårt som helst att hitta med riktig sula. nästan bara kavat finns och de kostar ju en hel del, hade turen att få ett par nya såna på tradera för 150 kr tack å lov så hon har nåt att ha i sandlådan på dagis

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Klarisen

ja jag tror min dotter hade strl 22 i gympaskor men det skiljer sig på skor, om det är gympaskor, gummistövlar, vilket märke det är.......och från barn till barn

ett tips är att rita av foten och mäta den och ja om det är ett halvår tills sonen ska ha skon och i den åldern växer normalt fall inte foten så mkt.

jag tycker du ska vänta tills det är dags, gympaskor kostar inte så mkt, om man nu inte vill ha ett dyrt märke

• stinaflina

Vår tjej är 14 1/2 månad och har storlek 23.
    Så olika...

• Valentinius

När min son var 9 månader hade han storlek 20 och när han var 18 månader var det storlek 25/26 som gällde.

Nu är han 4 år och har ungefär storlek 30.

En sak vet du att fötterna kommer att vara större än idag men du kan inte veta om han blir en sådan som man måste köpa nya skor till varannan månad eller om han är en sådan som man bara behöver gå upp i en storlek varje halvår..

Svar på tråden Skostorlek vid 12-18 månaders ålder?