• Miafia33

Är Dermalogicas produkter bra?

Hej!

Jag är sugen på att testa Dermalogicas hudvårdsprodukter och skulle vilja veta vad ni tycker om produkterna. Gärna både för och nackdelar såklart.

Jag har använt Ole Henriksen ganska länge och är nöjd men man är ju ständigt ute efter de där mirakelprodukterna som är snäppet bättre

Vilka produkter skulle du rekommendera mig att använda? Min hy är normal/känslig.

• Svar på tråden Är Dermalogicas produkter bra?
  • firewalkwithme

För mig har Dermalogica varit det bästa av det jag har testat. Jag har torr hud, och mina problem har nästan helt försvunnit. Har förstått att många med just torr hud har upplevt Dermalogica som väldigt bra (för mig har det verkligen varit en smärre revolution), men har inte hört något själv från någon med känslig hud, så jag kan ju inte garantera att de produkterna är lika bra. Kanske någon annan?

Jag handlar Dermalogica från www.jerseybeautycompany.co.uk
    Billigt och bra service, och på deras hemsida kan man se vilka produkter som rekommenderas för vilka typer av hy. En bra början kan vara att se vilka produkter som finns i deras resekit för olika hudtyper.

www.jerseybeautycompany.co.uk/category/skin-kits.html

Finns ett för känslig hud, och även en egen rubrik med förslag på produkter för känslig hudtyp. Jag fick hjälp att välja produkter av en hudterapeut, men det hon föreslog var i stort sett detsamma som jersey föreslog för torr/mycket torr hud.

Lycka till!

• Miafia33
    firewalkwithme skrev 2008-10-01 23:55:25 följande:
    För mig har Dermalogica varit det bästa av det jag har testat. Jag har torr hud, och mina problem har nästan helt försvunnit. Har förstått att många med just torr hud har upplevt Dermalogica som väldigt bra (för mig har det verkligen varit en smärre revolution), men har inte hört något själv från någon med känslig hud, så jag kan ju inte garantera att de produkterna är lika bra. Kanske någon annan? Jag handlar Dermalogica från www.jerseybeautycompany.co.ukBilligt och bra service, och på deras hemsida kan man se vilka produkter som rekommenderas för vilka typer av hy. En bra början kan vara att se vilka produkter som finns i deras resekit för olika hudtyper.www.jerseybeautycompany.co.uk/category/skin-k...Finns ett för känslig hud, och även en egen rubrik med förslag på produkter för känslig hudtyp. Jag fick hjälp att välja produkter av en hudterapeut, men det hon föreslog var i stort sett detsamma som jersey föreslog för torr/mycket torr hud.Lycka till!
    Tack för svaret, jag ska läsa på lite. Jag funderar på om jag inte ska välja ett testkit, Såg på deras hemsida att det finns ett som heter Age kit. Jag är ju inte 20 år längre så lite hjälp på traven får jag nog ha
  • Miafia33

Och inte 30 heller för den delen

• firewalkwithme
    Miafia33 skrev 2008-10-01 23:58:41 följande:
    Tack för svaret, jag ska läsa på lite. Jag funderar på om jag inte ska välja ett testkit, Såg på deras hemsida att det finns ett som heter Age kit. Jag är ju inte 20 år längre så lite hjälp på traven får jag nog ha
    Ja, testkiten är jättebra om man vill prova!
    Min hud ser verkligen just yngre ut efter att jag bytt till dem, torr hud har ju en tendens att se lite gammal och trött ut . Mycket mer spänstig och MYCKET mer lyster. Men jag är ju i alla fall 30 fortfarande . Tur att det finns bra hudvårdsprodukter .
  • Miafia33

Yngre låter bra haha

Javisst är det så att man kan se väldigt sliten och trött ut om man är torr. Min hy är lite märklig för jag kan vara lite fet över t-zonerna och torr på vissa ställen. Blandhy är det nog som jag har men en känlig sådan. Billiga produkter funkar nästan aldrig på mig, jag får lätt utslag i pannan om jag inte har rätt produkter. Just nu är det bra men så fick jag för mig att jag skulle testa ett nytt ansiktsvatten från Ole Henriksen som skulle vara bra för lite äldre hy och smack så fick jag en massa utslag. Så det har jag slutat med nu. Brukar du också reagera på nya produkter?

• firewalkwithme
    Miafia33 skrev 2008-10-02 00:11:38 följande:
    Yngre låter bra hahaJavisst är det så att man kan se väldigt sliten och trött ut om man är torr. Min hy är lite märklig för jag kan vara lite fet över t-zonerna och torr på vissa ställen. Blandhy är det nog som jag har men en känlig sådan. Billiga produkter funkar nästan aldrig på mig, jag får lätt utslag i pannan om jag inte har rätt produkter. Just nu är det bra men så fick jag för mig att jag skulle testa ett nytt ansiktsvatten från Ole Henriksen som skulle vara bra för lite äldre hy och smack så fick jag en massa utslag. Så det har jag slutat med nu. Brukar du också reagera på nya produkter?
    Åh, trist! Ole Henriksen har jag varit lite nyfiken på, men aldrig testat själv. Och nu har jag ingen direkt anledning att byta, vilket är ganska skönt efter år av testande! Nej, min hud har faktiskt aldrig varit så känslig, bara riktigt torr, helt utan lyster, flagig och stramande. Så jag brukar sällan reagera på nya produkter, även om det har hänt. Testade t.ex. en kräm från ACO förra sommaren när plånboken var lite tunn och det var katastrof. Nu är jag så glad över att ha hittat nåt som verkligen funkar, och som dessutom inte kostar mycket alls när man handlar det via nätet. Det som är så svårt är att det som funkar på den ena inte alltid funkar på den andra, så därför vill jag inte låta som en väckelsepredikant .
  • Miafia33

Det är ju så individuellt det här med cremer. Jag har varit jättenöjd med Oles, tyckte att det var det bästa som jag hade testat och jag har alltid lagt pengar på just hudvård, fåfängd som jag är

Sen gillar jag att testa nytt också så funkar inte Dermalogica på mig ger jag det till min man. Finns inte en chans att jag låter honom tvätta sig med tvål och vatten. Även män ska vara rädda om sin hy

• firewalkwithme
    Miafia33 skrev 2008-10-02 00:20:11 följande:
    Det är ju så individuellt det här med cremer. Jag har varit jättenöjd med Oles, tyckte att det var det bästa som jag hade testat och jag har alltid lagt pengar på just hudvård, fåfängd som jag är Sen gillar jag att testa nytt också så funkar inte Dermalogica på mig ger jag det till min man. Finns inte en chans att jag låter honom tvätta sig med tvål och vatten. Även män ska vara rädda om sin hy
    Ja eller hur! Min pojkvän snor mina Dermalogica-produkter flitigt kan jag tipsa om . Han upptäckte också vad de gjorde med min hud, så nu är han nästan lika såld som jag!
  • Miafia33

Hahaha, så din man är också fåfängd Min man använde billiga produkter i början när vi träffades men när man testade mina var han helt såld. Och han sa inget i början och jag tyckte det var konstigt att mina produkter tog slut så fort. Nu har han egna

• firewalkwithme
    Miafia33 skrev 2008-10-02 00:27:16 följande:
    Hahaha, så din man är också fåfängd Min man använde billiga produkter i början när vi träffades men när man testade mina var han helt såld. Och han sa inget i början och jag tyckte det var konstigt att mina produkter tog slut så fort. Nu har han egna
    Haha, ibland kan det vara svårt att erkänna . Men min kille var nog ganska fåfäng redan innan vi träffades är jag rädd, jag kan nog inte ta på mig äran. Vi brukar slåss om vem som är värst!
  • Miafia33

Skönt att man kan erkänna det Jag är inne på visageonline.se nu och ser att produkterna är mkt billigare än Oles. Vad bra, då kan jag handla mer

• firewalkwithme
    Miafia33 skrev 2008-10-02 00:30:55 följande:
    Skönt att man kan erkänna det Jag är inne på visageonline.se nu och ser att produkterna är mkt billigare än Oles. Vad bra, då kan jag handla mer
    Jag vet, bra va?!?
    Nu får vi bara hoppas att du blir lika nöjd som jag!
  • Miafia33

Det blir jag säkert och blir jag det inte är det inte hela världen, stort tack för hjälpen och för trevliga inlägg

• Fru KM

Du kommer nog blir jättenöjd. Själv har jag använt Dermalogica i 1,5 år nu och min hud mår kanonbra. Hade en mellanperiod då jag köpte nån skit på Apoteket som fick min hud att fullkomligt bryta ut i finnar. Efter nån v med Dermalogica mådde min hud toppen igen

• tossesnurran

Dermalogica har ngt för alla hudtyper o är skonsamt o effektivt mot alla hudåkommor när de används rätt. DET ÄR MYCKET VIKTIGT ATT MAN FÅR HJÄLP AV EN UTBILDAD HUDTERAPEUT att ta ut produkter för ens egna behov och vilka resultat man vill ha. Många tror att de har en viss typ av hud, men ofta visar det sig att man har använt för starka produkter innan, eller produkter för fel hudtyp o om man fortsätter på samma spår som man gjort tidigare så blir man nog inte helt nöjd... Det kan bli motsatt effekt om man väljer fel produkter.
    Dermalogica säljs bara av hudterapeuter o det ska alltid finnas ett behandlingsrum/salong i nära anslutning.
    Jag vill oxå passa på att avråda från att köpa på internet. OK, priserna är bättre, men det finns ingen garanti för att prod är äkta eller fräsch. Dermalogica säljer själva inte över nätet för att då kan man inte garantera att prod. är rätt för DIN hud. Ofta handlar det oxå om uppköpta lager från nedlagda salonger.Dermalogica köper nämligen inte tillbaka..
    Så chansa inte o gissa inte vad som är bäst för dig. Gå till ngn som faktiskt vet. / dermalogicaterapeut

• firewalkwithme
    tossesnurran skrev 2008-10-02 12:32:28 följande:
    Dermalogica har ngt för alla hudtyper o är skonsamt o effektivt mot alla hudåkommor när de används rätt. DET ÄR MYCKET VIKTIGT ATT MAN FÅR HJÄLP AV EN UTBILDAD HUDTERAPEUT att ta ut produkter för ens egna behov och vilka resultat man vill ha. Många tror att de har en viss typ av hud, men ofta visar det sig att man har använt för starka produkter innan, eller produkter för fel hudtyp o om man fortsätter på samma spår som man gjort tidigare så blir man nog inte helt nöjd... Det kan bli motsatt effekt om man väljer fel produkter. Dermalogica säljs bara av hudterapeuter o det ska alltid finnas ett behandlingsrum/salong i nära anslutning.Jag vill oxå passa på att avråda från att köpa på internet. OK, priserna är bättre, men det finns ingen garanti för att prod är äkta eller fräsch. Dermalogica säljer själva inte över nätet för att då kan man inte garantera att prod. är rätt för DIN hud. Ofta handlar det oxå om uppköpta lager från nedlagda salonger.Dermalogica köper nämligen inte tillbaka..Så chansa inte o gissa inte vad som är bäst för dig. Gå till ngn som faktiskt vet. / dermalogicaterapeut
    jerseybeautucompany är auktoriserade återförsäljare av Dermalogica. Jag tänker aldrig betala 700 kr för en tub när jag kan få den för 350, så är det bara. Har beställt flera gånger och är som du kan läsa ovan mycket nöjd! Jag fick ju dock hjälp av en hudterapeut att välja produkter (även om hon inte tillförde något nytt jämfört med jersey eller vad jag redan visste ), och går till henne då och då. Klart man får bra hjälp där. Men kom igen, det är ju inte hjärnkirurgi det handlar om?!? Man märker ju om det funkar eller inte själv också.
  • tossesnurran

Auktoriserad är ju bra. (Det är jag med.) Hjärnkirurgi, nej.Biokemi, ja. Huden är ett komplicerat levande organ o det är
    väl fint om någon kan upplysa folk om hur det funkar rent fysiologiskt o hur ingredienser verkar på o i huden o vilka resultat som är rimliga att förvänta sig. Men du har ju som du skriver fått hjälp av en hudterapeut, som du går till då o då. Så du har har ju fått konfirmerat att det du använder är bra för dig. Fint!Det jag menar är att det är viktigt att få rätt produkter rekommenderade o det kan inte göras över internet. ( De kan inte se din hud) De kan inte fråga dig om du har allergier osv... Auktorisrat eller ej! Det är den garantin ut till kunden som går förlorad. Dermalogica kan heller inte hindra något företag att sälja sina prod on line -men de stödjer den inte. Visst kan man handla på internet om man vill, finns inget som hindrar från det, ville bara upplysa om att man KAN få gamla prod eller gissa fel på vad man ska ha o då KAN det ju bli lie dyrare än man tänkt o man kanske tycker att produkterna är dåliga för att man inte vet vad man ska ha.Inte för att tala om för dig hur du ska göra, det får du bestämma själv.

• Hallonmopeden

Jag har varit hos en hudterapeut som sagt sitt om min hud och vilka produkter jag ska ha. Numera skickar jag efter från jerseybeautycompany, kanon

Svar på tråden Är Dermalogicas produkter bra?