• Pyff

Tjänar man verkligen på att åka till Tyskland och handla sprit?

Vi skulle åka till Tyskland över dagen på fredag för att fylla på barskåpet lite grann, men så slog det mig: Tjänar man verkligen på det jämfört med att handla i Danmark? Det kostar ca 700:- extra för att åka till Tyskland med färja och bensin. Jag vet ju att det är billigare i Tyskland, men är det verkligen SÅ mycket billigare?

Vi hade tänkt köpa:
    ett par flaskor wiskey
    vodka
    gin
    Kaluha
    Pernod
    nåt flak öl
    och kanske 10-15 vinflaskor

Snälla, kan nån svara på om det verkligen lönar sig så skulle jag vara evigt tacksam
    Vi hittade en sida på nätet med tyska priser, men hittar tyvärr ingen dansk sida att jämföra med.....................

• Svar på tråden Tjänar man verkligen på att åka till Tyskland och handla sprit?
  • Griggan

Alltså jag vet mina vänner nu när dom gifte sig, så var dom över till tyskland och shoppade sprit i MÄNGDER, dom bor i ögötland och dom tjänade massor på att göra det. Det är den info du kan få av mig, kanske inte så innehållsrik men dock lite :D

• Nightdriversgirl

Vi var i Danmark idag ...
    Köpte 10flaskor vin för ca 250.- danska kronor.
    Billig vodka , kan du få för 70danska.
    Starköl , 80kronor flaket (24st)+ 1krona pant per burk ...
    Whiskey , Grants 1liter ca139 danska.
    Gin , 1l för 100danska...

Lite info från oss.

• 201201232

Förmodligen är det bättre för dig att stanna i Danmark om du inte ska bunkra upp lite extra... Däremot lönar det sig att åka till Tyskland om man ska fylla ett helt fordon och ett släp...

• teresan

jag tycker absolut ni ska satsa på tyskland

Svar på tråden Tjänar man verkligen på att åka till Tyskland och handla sprit?