• m o e

Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 9:e tråden

Dags för ny tråd igen!

Det här är tråden för alla Västmanlänningar som har svårt att bli gravida och får eller ska få någon typ av behandling... Vi går på Fertilitetsmottagningen, KL eller någon annan gynmottagning. Om du står inför din första gynkontakt eller femte ivf, det spelar ingen roll. Alla är välkomna! Vi peppar och stöttar varandra i kampen för ett plus.

Detta är vår 9:e tråd.

Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m14193019.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m16874638-1.ht
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m19914887.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m23022073.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m26190624.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28874162.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31587710.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34247976.html
  • Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 9:e tråden
  • Godisråttan81

m o e: Ok då förstår jag lite bättre. Jag hoppas jag får en blödning för jag har ju en cysta på 37mm som ska ut. Annars kommer dom säkert att punktera den. Aj Aj..
    Exakt, vul på onsdag för att få besked om Puregonstart..

Tack för att du är så klok å finns..
    Kram

• m o e

Godisråttan: Ja, hoppas att den snart spricker. För det är ju först då det kan komma ut. Annars brukar man ju ge just Gestapuran eller liknande om man har så stora cystor, för att man ska blöda ut dem. Håller tummarna för att det får flyta på för er del nu!

Kram till dig också!

• Isolde7

Har inte skrivit på ett tag. Efter att jag blev överstimulerade av Puerogonet så fick jag fortsätta att spraya. Jag spryade och sprayade, sprayade och sprayade. Det enda som hände var att jag fick värsta ÄL flytnigarna och mådde bättre än på länge. Insåg att det inte kunde stå rätt till så jag fick komma på VUL. Det var som jag trodde. Hade tre folliklar på 29, 17 och 18 mmm och var inte ett dugg nedreglerad. Ödetsironi för en spruträdd var att jag nu skulle bli tvungen att precis som godisråttan ta Suprefact injektioner två gånger per dag. Aj vad det svider! Undrar också om det här med blödning och har sökt överallt men inte hittat någon information. Ska till ferten på onsdag ( precis som du godisråttan, vi verkar vara väldigt synkade) för att kolla. Vad händer om jag inte är nedreglerad på onsdag? Vill INTE punktera något. Då vänder jag och struntar i det här. Där går min gräns för vad jag klarar av.

Nu ska jag läsa ikapp lite här. Syns ikväll, några av oss.

• lottak79

Hejsan

Nu har jag ett dilemma, vet ej vad jag ska göra. Har så ont i huvudet så jag tror jag smäller av (migrän) Jag ska ha ÄL nu i dagarna(fast jag absolut inte känner av den längre). Men vill inte ta min migrän medicin för det minskar risken för att bli gravid (treo comp, anervan) Samtidigt som min syrra ringer och berättar att min far är på väg in igen med ambulans för hjärtat. Så nu känns det som allt kommer på en gång! Kanske man ska lägga det här åt sidan nån månad och sedan försöka. Fy bubblan vad allt kan känns tungt nu!!

Förlåt för det negativa inlägget...

• m o e

lottak79: Visst är det förunderligt att allt händer på en gång? Jag hoppas innerligt att allt går bra med din pappa och att din migrän snart släpper. Jag tror inte att det är någon slump att migränen kommer nu faktiskt. Kram och ta hand om dig!

Isolde: Jag är inte säker på att man behöver punktera äggblåsor. Ibland går de att blöda ut med läkemedel, men det beror lite på hur stora de är. Hoppas det ordnar dig.

Det är mycket som händer för oss i tråden på onsdag!! Det bara måste ju vara en turdag (det har vi ju redan bestämt!), så då hoppas jag det går lika bra för er som för mig och Marre.

Marre: Lycka till i Sthlm idag!! Hoppas äggstockarna jobbar hårt och att små-embryona delat sig massor, även om ni inte kommer att kunna se det.

• lottak79

Hanen kom förbi hem innan han ska iväg på kryssningen. Ha sa bestämt att jag skulle ta medicinen och det gjorde jag. Hoppas huvudvärken släpper snart.

m o e: Tycker det är jätte bra initiativ att få skriva om fertilitet i tidningen. Det är många som lider av det men väldigt få pratar om det. Kanske det blir tvärtom nu. Att det verkligen finns hjälp för dom som försöker. Visst var det ikväll?

Ha dé gott kram

• joyride

spännande att läsa allt ni skriver för mig som är lite ny här. Mensont för mig idag. Längtar och fasar till den 4 november. Undrar, undrar, hur det blir.

• Linny79

JAha, då var det dags för mig att börja med premolut.nor, Nu är man igång igen... skönt!

*Kram*
  • Cokkies

Hej tjejer!
    härligt att de är sån aktivitet! Hoppas ni hade trevligt på er träff igår kväll!!

Jag börjar fundera mer och mer på vad som hänt med min kropp igentligen.. Önskar att jag hade Dr J här hemma varje dag så man kunde fråga =)

Funderar mest på de här om jag nu hade en "gammal" blåsa kvar.. hur kommer de sig igentligen? blödde ju som en tok denna månad efter pergon.. varför blev den kvar? är nu skit skraj att den ska växa å växa där inne..
    En annan grej, hur skiljer man cystor från vanliga äggblåsor?
    Och en annan grej, en äggblåsa som växte i min förra cykel men nu kanske finns kvar enl VUL, kan den nu forst växa i denna månad?

usch förlåt för min tusen frågor.. haha ja måste verkligen tänka på nåt annat!

ps nån som har nån erfarenhet av kuratorn Susanne? har fått en tid till henne nästa vecka, hoppas hon kan få mig att öppna ögonen för lite annat en bara bebis..

• Rammisen

Tack för gårdagens jättebraiga träff. Det var trevligt som alltid att träffa er och prata av sig. Moes kompis som är journalist på Vlt var också jättetrevlig och lyssnade och frågade oss om hur vi har det. Det kändes bra och så viktigt att få vara med och föra allas vår talan. Din chesecake var supergod, Moe!

Cookies: Du behöver inte be om ursäkt för dina frågor och funderingar. Det har vi ju alla och det är därför vi skriver här och får så mycket stöd av varandra. Har inga svar på dina cystafrågor. Däremot har jag varit hos Susanne och tyckte hon var bra att prata med. Hon lyssnar och kommer med kloka råd som att vara snäll mot sig själv och tillåta sig att vara ledsen när det är tufft. Det ger som alltid mest om man själv är öppen för att prata och ge av sig själv vilket säkert är svårt för många. Rekommenderar att gå dit och kanske gråta en skvätt så det känns lättare. Personkemin stämde för min del.

Jag fick förresten mens i ons kväll. Den kom trots alla spekulationer. Det känns ok. Var orolig igår för en lång dag med mycket inbokat och ingen tid för att sörja. Nu har jag en lugn fredagskväll och dricker lite vin och har det bra!

Kram!

Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 9:e tråden