• Analoga

Hur tillaga råa kycklingklubbor??

Jag har aldrig gjort det förut. Bara värmt Stinas kyckling

Jag ska steka dem i ugnen, men hur länge? Hur många grader?

Vad ska jag krydda dem med? Eller pensla med något?

• Svar på tråden Hur tillaga råa kycklingklubbor??
  • Caranlachiel

Jag brukar blanda ihop en marinad med soja, olivolja och lite olika kryddor i (vitlökssalt, paprikakrydda, peppar, grillkrydda osv kan åka i, beror på vad som finns hemma). Sedan penslar jag kycklingklubborna med det.

Brukar använda frysta kycklingklubbor och då har jag dem i ugnen ca 40 min på 200 grader.

Vecka 16 - and counting!
  • Analoga
    Caranlachiel skrev 2008-10-02 11:37:58 följande:
    Jag brukar blanda ihop en marinad med soja, olivolja och lite olika kryddor i (vitlökssalt, paprikakrydda, peppar, grillkrydda osv kan åka i, beror på vad som finns hemma). Sedan penslar jag kycklingklubborna med det.Brukar använda frysta kycklingklubbor och då har jag dem i ugnen ca 40 min på 200 grader.
    Det ska jag prova!  Brukar du ha någon sås till?
  • Caranlachiel
    Analoga skrev 2008-10-02 11:45:42 följande:
    Det ska jag prova!  Brukar du ha någon sås till?
    Brukar servera med ris/klyftpotatis och valfri sås till. Beroende på vilken sås du har kan du ju välja olika kryddning på kycklingen också. Bearnaisesås är väldigt gott till!
    Vecka 16 - and counting!
  • Bexaa

Man kan lägga klubborna i en marinad kvällen innan så får de mer smak...

Jag brukar göra så och sedan använda ugnens grillfunktion på 200-225grader...

• Analoga
    Bexaa skrev 2008-10-02 12:27:53 följande:
    Man kan lägga klubborna i en marinad kvällen innan så får de mer smak...Jag brukar göra så och sedan använda ugnens grillfunktion på 200-225grader...
    Bra idé - men försent - ska nämligen tillaga dem ikväll
  • Bexaa

Lägg dem i marinad nu då...så tar de ändå åt sig mer smak än om man kryddar dem direkt innan de ska i ugnen... Nu blev jag sugen på kycklingkluyubbor...har inga hemma...jobbigt att vara gravid och bli sugen på det mesta man tänker på!! ;)

• mian7373

Pensla med grillolja, krydda med grillkrydda och lägg i ugnen i en ugnsfast form. Blir skitgott. Du kan också lägga i en stekpåse och reda av köttsaften som blir i påsen så får du en god sås till...

• Solskensmor

Jag gör alltid klubbor i lergryta, blir saftiga och goda. Jag "dränker" dem i grillkrydda, och kör i ugnen nästan två timmar.

Svar på tråden Hur tillaga råa kycklingklubbor??