• Älskarlivet

Vår son kissar så mycket på natten. Kommer ofta igenom. Gör era också det? Ny blöja?

Ja som jag skriver i rubriken så kissar vår son så väligt mycket på nätterna.
    Då och då går det igenom blöjan.

Tips ?

Han dricker välling innan läggdags (250 vatten + 6 mått).

Annars dricker han "normalt" under dagen.

Innan ahde vi alltid Pampers Baby Dry på nätterna men dom känns lite små för honom nu så nu kör vi Libero Up&Go (samma som han har på dagen).

Fler som har detta "problem"

• Svar på tråden Vår son kissar så mycket på natten. Kommer ofta igenom. Gör era också det? Ny blöja?
  • Bollen82

Min dotter har oxå börjat kissa väldigt mycket på nätterna. on är snart 6 månader. Detta har hon gjort i 1-2 månader ungefär. Innan det så hade hon helt torr blöja på morgonen.
    Jag byter vid 04-05 på morgonen när hon vaknar för mat.

• Wiva

Här är en till Vi sätter på en ny blöja innan dottern lägger sig vid 19 tiden men sen måste vi byta igen innan vi lägger oss vid runt 22-23. Hon är nu 14 månader... Egentligen hade vi väl kanske behövt byta YTTERLIGARE en gång under natten för på morgonen är blöjan JÄTTE kissig och ibland går de igenom. Men man kan ju inte hålla på o springa uppe på nätterna o byta blöja o ha sig som om dom va nyfödda?!!? Vi använder också Libero Up&GO men har även testat andra..

• Älskarlivet

Vad konstigt!

Det är precis som att dom har så mycket roligt för sig på dagen att dom glömmer att kissa så kommer allt när dom slappnar av?!

Aston är 18 månader glömde jag skriva innan......

• Emeraldy

Vår Moa är snart 2½ och är helt blöjfri på dagen, men jisses vad hon kissar på nätterna Händer då och då att det går igenom. Vi kör med Libero Up & Go. Hon dricker inte ens välling varje kväll, så jag vet inte riktigt vad vi skulle kunna göra...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • emtono

Min son på 11 månader har de senaste två veckorna också kissat så mycket på nätterna att det går igenom blöjan ibland. Vi har också Libero Up&Go..
    Han sover då 19-07 ungefär..
    Finns det speciella nattblöjor?

• mapo51

Vi har samma problem, men vår son är knappt 10 månader.

• Älskarlivet
    emtono skrev 2008-10-02 12:54:11 följande:
    Min son på 11 månader har de senaste två veckorna också kissat så mycket på nätterna att det går igenom blöjan ibland. Vi har också Libero Up&Go.. Han sover då 19-07 ungefär.. Finns det speciella nattblöjor?
    ja Pampers baby Dry är för "torr" rumpa i 12 timmar. Den är jättebra på nätterna faktsikt.
    Men den går upp till storlek 5 och det är lite för litet för Aston.
  • emtono
    Älskarlivet skrev 2008-10-03 08:57:55 följande:
    ja Pampers baby Dry är för "torr" rumpa i 12 timmar. Den är jättebra på nätterna faktsikt. Men den går upp till storlek 5 och det är lite för litet för Aston.
    Jaha! Ja, kanske ska kika på dem när vi handlar nästa gång. Tack! :)
Svar på tråden Vår son kissar så mycket på natten. Kommer ofta igenom. Gör era också det? Ny blöja?