• Pollypåse

Ni tjejer som är riktigt låååånga, var köper ni era byxor?

...och då menar jag ni som liksom jag har 36 i längd när ni köper jeans. Jag bor på liten ort långt ifrån alla affärer och har inte så många chanser per år att prova och köpa kläder. Det vore så himla bra med lite tips på var dessa byxor finns, om de finns...

• Svar på tråden Ni tjejer som är riktigt låååånga, var köper ni era byxor?
  • marskattan

Finbyxor eller jeans? Jeans finns det på JC, finns det inga i butiken har de dem oftast på lagret. Andra byxor är det lurigare med, skulle själv vilja veta var man kan hitta dem .

• Pollypåse

Jeans vet jag vart jag kan köpa - tack ändå. Nej, finbyxor, vanliga byxor, allt är av intresse. Hittar man något man kan ha så gäller det ju att köpa på sig. Gillar modet med tunikor o tights nu annars - perfekt.

• marskattan

Vi får hoppas att nån svarar så att vi får veta.. Inget kul med för korta byxor.

• LMK

Jag är lång & har lååånga ben!
    Jag handlar kostymbyxor på Zara i deras Basic-kollectioner. De brukar vara ordentligt långa! Sisters kan funka oxå om man är medlem, för då är det gratis med nedläggning!
    MQ & märket Sthlm (el. vad det heter) har bla. extra långa ben, men har aldrig provat några själv.

• Pollypåse

Härligt med konkreta tips, noterar och kommer att rusa till Zara nästa gång jag kommer till en storstad. Skall även kolla upp de andra tipsen.

• mrvica

hej!
    jag är lååååååång(184) lååååååååånga ben.
    det händer att jag hittar byxor med extra långa ben i mq, men då måste jag lägga ner de. funkar! annars är jag tvungen att lägga mer pengar på byxor om jag vill ha riktigt fina. boss funkar utmärkt.
    men hur gör ni med skjortor exempelvis? har svårt att hitta ngt snyggt som sitter bra.

• sweetpea

Topshop och andra brittiska klädkedjor, det finns ett par i Stockholm i alla fall, har en kollektion som heter "tall" - där allting alltså är extra långt.

• LMK

sweetpea skrev 2008-10-03 08:37:09 följande:

Topshop och andra brittiska klädkedjor, det finns ett par i Stockholm i alla fall, har en kollektion som heter "tall" - där allting alltså är extra långt.
    Jo, problemet är bara att det är mest byxor & toppar. Jag menar, tröjor går att hitta på andra ställen. Vad jag vill ha på Tall-avdelningen är jackor/kavajer/klänningar.

Skjortor har jag mer el. mindre gett upp på. Finns ändå inga som är tillräckligt långa i ärmarna. Funderar helt allvarligt på att prova en herrskjorta str. S med extra slimfit. Vad tror ni om det??
  • Pollypåse

Oj, jag blir överlycklig. Det här går över förväntan. Visst skrev jag och önskade byxor i rubriken men har ju också som ni andra problem med skjortor, kavajer, rockar (allt med midja)..

ALLA tips emottages tacksamt så länge ni är låååånga :)

• Pollypåse

..vidare är jag väldigt tacksam för att ingen kommit med tipset: Jamen H&M o Lindex har ju två längder..

Eftersom de ändå är för korta.

• mrvica

in wear kappor har långa arm.
    hittat en kappa fr boomerang som fungerar....skulle önska att armarna vore litelite längre men....

köpte en herrskjorta, (emilio)på sommarrea och är nöjd med den.brukar ha den under kavajen, så att armarna sticker ut lite.är inte nöjd hur den sitter över byst dock.

kavaj? mexx kavajer....fungerar ok även om armarna kunde vara lite längre.

den som jag är mest nöjd med i min garderob är en kostym, en jl kostym som passar utmärkt!har den på alla fancy tillställningar.

• Nathalie009

jag e lång, 174, o har alltid tänkt ja ska ha låna byxor så har alltid köpt 34 i längden, men har insett att ja ahr korta ben o lång överkropp haha såhar 32 i byxlängd å då e de lite för långa..

Lustigt hur d är olika även fast man är lång

• Beckey

hej

har också stl36 i längd, jag har alltid hittat byxor på Carlings och även på MQ.. (på carlings så har de kunnat köpa in den stl man vill ha.. men vet inte om de gör det på alla ställen)

de är iaf mina favvo ställen

• Pruzziluzkan
    Pollypåse skrev 2008-10-03 13:20:57 följande:
    ..vidare är jag väldigt tacksam för att ingen kommit med tipset: Jamen H&M o Lindex har ju två längder..Eftersom de ändå är för korta.
    Precis! Skrattar igenkännande!
  • cise

B-youngs itci har låååånga byxor. Sedan är det väl så att vi långa alltid får lägga ner slaget så brukar det funka..

Svar på tråden Ni tjejer som är riktigt låååånga, var köper ni era byxor?