• Fleece

Kan en 8-månaders leka i sandlådan..?

Det känns som att min 8-månaders blir mer och mer rastlös och vill ut på nya äventyr varje dag.. men det känns för tidigt att ta med henne till en lekplats.. det är ju rätt så skitigt i sandlådor vad man har hört och allt ska ju in i munnen... hon kan inte krypa eller gå men sitter bra... hur skulle ni ha gjort...? Hon blir uttråkad i vagnen efter ett tag.

• Svar på tråden Kan en 8-månaders leka i sandlådan..?
  • snappi81

Min satt och grävde i sanden när han va i den åldern, då stoppade han faktiskt inte så mycket i munnen, det är värre nu när han är äldre. Så visst kan du ha henne i sandlådan om hon tycker det är kul.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Mammatilltvåprinsar

Sätt henne i en gunga eller i sandlådan, bara hon har bra byxor på sig. Visst stoppar de spadar och sånt i munnen men va fasen... Min son älskar att sitta och titta på andra barn i parken.

• Fru annmi

Klart du kan gå till Lekparken & leka i Sandlådan & gunga lite
    Fast..Jaa,de brukar ju vilja stoppa allt i munnen!
    Jag har alltid vart på Lekparker med mina...

• MammanEmZ

Äter dom inte sanden när dom e så små??

• Marie1978

Självklart! Jätteroligt tycker min son.

Jag stoppar in nappen om vi är på allmän lekplats, då åker inte så mycket in i munnen. Är vi hemma får han äta sanden, det är ju inte farligt. Måste ju få testa hur det smakar...

• Tovas Mamma

Klart ungen kan leka i sandlådan, gunga lite å åka kana med hjälp, lite skit rensar magen...

~ Mamma till världens underbaraste Tova ~
  • Lovelise

Min Lovis, 8 månader, älskar sandlådan... kratta och spada och käka lite sand... Men gungan är absolut roligast!

Så ut och lek är mitt råd!

• Som snö

"Äter dom inte sanden när dom e så små??"

Jo, en del gör det. Gissa var den kommer ut?

• La Lola
    MammanEmZ skrev 2008-10-02 17:57:49 följande:
    Äter dom inte sanden när dom e så små??
    Många gör det ja.
    Men å andra sidan käkar de ju skräp inomhus oxå.
    Det är lixom inget de dör av.....
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • mamma till lilla skrutt

Eftersom det finns en storasyster så har vi länge haft med lillebror till lekparker. Han gungar, får fötterna nergrävda av storasyster, äter sand, tuggar på kottar, tittar på barn, gungar på "gungdjur"...

• Frediza1980

min dotter älsade att gunga när hon var i den åldern

Svar på tråden Kan en 8-månaders leka i sandlådan..?