• lillsnurpan

snabbt svar: snabb och god kaka glutenfri ( har ej glutenfritt mjöl hemma)

Behöver snabbt svar ska baka en kaka som går snabbt att baka och är god, samt viktigast av allt GLUTENFRI! Har ej glutenfritt mjöl hemma, så det får bli en kaka utan något mjöl i alls!!

• Svar på tråden snabbt svar: snabb och god kaka glutenfri ( har ej glutenfritt mjöl hemma)
  • Frezalo

Går att göra nötmjöl om den som ska äta inte är nötallergiker. Mixa hasselnötter och mandlar och blanda med socker, vaniljsocker och ägg.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • lillsnurpan

Får inte vara nötter i helst heller, helst en lite större kaka att göra på långpanna. Typ kladdkaka eller vad vet jag!!! Gillar inte kokostoppar tyvärr!!

• Frezalo

Ja du, då går jag nog bet. Har du sökt på recept.nu? De har specialsök så du kan söka på recept för glutenallergiker.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • meic
    lillsnurpan skrev 2008-10-02 18:44:28 följande:
    Får inte vara nötter i helst heller, helst en lite större kaka att göra på långpanna. Typ kladdkaka eller vad vet jag!!! Gillar inte kokostoppar tyvärr!!
    jag brukar göra kladdkaka med vanligt recept, men vetemjölet byter jag ut mot rismjöl, det blir jättebra, lite lite längre i ugnen bara
  • lillsnurpan

Kan man göra kladdkaka av äggvitor, äggulor, socker, smör och sedan vit choklad. Läste en artikel om att de gjort så fast med mörk choklad fungerar det verkligen, kanske du meic vet du verkar vara en riktig hajare på kladdkaka??
    Kakan måste göras nu och jag vet inte vad jag ska göra snälla hjälpa mig, tack!!
    Här är receptet på kladdkakan utan mjöl, tror ni det funkar med vit choklad, verkar god!!
    favoritrecept.blogspot.com/2007/12/kladdkaka-utan-mjl.html

Svar på tråden snabbt svar: snabb och god kaka glutenfri ( har ej glutenfritt mjöl hemma)