• Anonym

Om man är sjukpensionär - får man jobba extra så man tjänar 2000 efter skatt i månaden då?

Om man är sjukpensionär - får man jobba extra så man tjänar 2000 efter skatt i månaden då?

• Svar på tråden Om man är sjukpensionär - får man jobba extra så man tjänar 2000 efter skatt i månaden då?
  • Lolilla
    Anonym skrev 2008-10-02 18:44:52 följande:
    Kan man jobba om man är sjukpensionär?
  • Lady Gaga
    Lolilla skrev 2008-10-02 18:46:51 följande:
    Alliansen har bestämt att man som sjukpensionär får jobba och tjäna ett visst antal kronor per år, men jag vet inte hur mkt.
  • Anonym
    Lolilla skrev 2008-10-02 18:46:51 följande:
    Det handlar om en person som är sjukpensionär pga psykiska problem (haft allvarliga sådana) men börjar känna att hon kanske kan ta ett telefonjobb hemifrån i 5 timmar i veckan..
  • Anonym
    Hikaru skrev 2008-10-02 18:48:11 följande:
    Alliansen har bestämt att man som sjukpensionär får jobba och tjäna ett visst antal kronor per år, men jag vet inte hur mkt.
    Ja, det var det jag också hört..
    Vet inte heller hur mycket..
  • Anonym

Finns de inte information på fk hem sidan tror man får tjäna 40 000kr per om om man har sjukpension men är inte helt säkert.

Men dom gal rgleran för den 1/7 2008 fick man allafalla arbete en 8 del det vill säga 20 timmar i månden de vet jag för då arbetede jag liet med fks tilllåtelse.

• Lolilla
    Anonym skrev 2008-10-02 18:49:11 följande:
    Det handlar om en person som är sjukpensionär pga psykiska problem (haft allvarliga sådana) men börjar känna att hon kanske kan ta ett telefonjobb hemifrån i 5 timmar i veckan..
    Tänkte inte på att man kunde vara sjukskriven pga psyket *trött*
    Hoppas att hon får börja jobba i alla fall! Tror att det är den bästa medicinen i många fall
  • Anonym (Jagehär)

Det finns nåt som man kan ansöka om, då får man prova på att jobba i upp till 3 månader med fortsatt pension under tiden.
    Kolla försökringskassan eller ring och hör en vän till mig ansökte om det men han slutade jobba inan han ens hann skicka tilllbaka papprena

• Anonym

Anonym (Jagehär) skrev 2008-10-02 19:16:46 följande:

Det finns nåt som man kan ansöka om, då får man prova på att jobba i upp till 3 månader med fortsatt pension under tiden.Kolla försökringskassan eller ring och hör en vän till mig ansökte om det men han slutade jobba inan han ens hann skicka tilllbaka papprena
    De du tänker på är att man får sjukersättningen vilde och pröva arbeta. Mne man har även rätt att tjäna vist mycket och ändå behålla sin sjukersättning/pension.
Svar på tråden Om man är sjukpensionär - får man jobba extra så man tjänar 2000 efter skatt i månaden då?