Fler med Hoyanoja?
Jag har blivit helfrälst i Hoyor = porslinsblommor sen ett år tillbaka. Finns det fler här inne på FL? Första hoyasticklingen köpte jag på Tradera. Nu är jag t.o.m medlem i Svenska Hoya Sällskapet...jösses!
Jag har blivit helfrälst i Hoyor = porslinsblommor sen ett år tillbaka. Finns det fler här inne på FL? Första hoyasticklingen köpte jag på Tradera. Nu är jag t.o.m medlem i Svenska Hoya Sällskapet...jösses!
Jag är mycket förtjust i Hoyor. Har tyvärr bara en just nu. Vet ej vad den heter. Hoya carnosa nånting kanske?
Men de är så bra för många tål min (miss)skötsel av krukväxter!
Kommer nog utöka sortimentet när vi har skaffat hus och jag får lite bättre plats.
Jag hade en enda ganska länge sen har jag sparat ihop billigaste sticklingarna från Tradera och sen hittat billiga på matekonomen så nu har jag 30 st.olika. Får inte plats med fler just nu för jag har andra blommor också som jag tycker om hemma. Sticklingarna blir stora dom okså en dag. Vad göra då?*ler*
Ha, ha! Ja de växer ju de rackarna!
Jag fick en jättefin Hoya Linearis av en jobbarkompis en gång. Tyvärr tvärdog den hemma hos oss. (bodde hemma hos mor & far då).
30 st. är ju jättemånga!
Har du bilder på dina hoyor?
underbart med hoyor... jag tog med mig alla mina när jag flyttade ihop med sambon..*S* stackarn... tur att han var medveten om min passion... har ca 80 nu.... är lätt att falla i hoyaträsket..
Ja visst! Gå in på anette.louko.net och klicka på länken "min blomsida".
De flesta jag har är sticklingar/skott som jag just satt i kruka. Sen några som inte hunnit få rötter.
MayaS.
80 st!!!! det var många. jag har vänner via internet som har många fler också. Någon hade 200 st tror jag. Olika alltså.
jo det är lätt att bli ha galen... börjar få ont om plats nu dock så köpande har minskat... men skulle jag falla över nån som jag bara måste ha kan jag nog pressa in dem med nån stans...*S*
det finns juh mail listor för såna toka som oss....*S*
ja är du med i någon hoyaklubb? jag har nyss blivit medlem i svenska hoya sällskapet. Sen har jag en drös hoyahemsidor jag brukar besöka.
Nanne63:
är länken rätt för jag kommer inte in på din sida...
jodå visst är jag medlem i några hoyaföreningar... var med i alla tre som fanns men nu tror jag att jag "bara" är medlem i svenska hoyasällskapet och i Sydsvenska hoyasällskapet... sedan finns det juh sååå många olika sidor som man inte vill missa...
nej nog ska länken fungera..ska prova jag å