Säng med stödbräda hela vägen ?
Hej
Vi är på jakt efter en säng till vår son på 21 månader.
Har tittat på IKEA och deras stödbräda täcker ej hela sängen.
Finns det andra stödbrädor som gör det ?
Hej
Vi är på jakt efter en säng till vår son på 21 månader.
Har tittat på IKEA och deras stödbräda täcker ej hela sängen.
Finns det andra stödbrädor som gör det ?
Om jag inte minns fel får stödbrädan inte täcka hela sängen. Enligt en etikett på vår sons stödbräda, från IKEA, måste det vara ett visst avstånd så att de kan ta sig ut.
Varför vill ni den ska täcka hela sängen?
Lite nyfiken bara då vår son blev helt överlycklig när han upptäckte att han kunde klättra i och ur sängen själv...
Han var 15 mån då han fick sin säng.
Aha!
Vi har en Vikare från IKEA med stödbräda. När man har sängen i minsta läget är det mycket lite "öppning" kvar. Tror nog inte han kan trilla ut där.
Första tiden la vi kuddar nedanför sängen tills vi kände att han hade koll på var han sov...
Vi har en dotter som är 13 månader. vi nattar henne annars somnar hon inte. vi gav henne en "stor" säng som hennes pappa gjorde en egen stödbräda och satte längs ena sidan sen hade vi en madrass på golvet om i fall att hon skulle trilla av. Hon snurrar runt rätt bra när hon sover.
Som dottern, hon ville inte sova i spjällsängen mer.
Men mitt råd är att köpa en stor säng istället för en barnsäng på IKEA, det är lättare med en stor när man har barn som vill nattas!
Lycka till
Vi köpte en 80 säng till vår 2 åring, satte själv dit en lång bräda men där var ca 0,5 m från fotändan så han själv kunde klättra ut o upp i sängen. Sen klädde jag bräddan med ett gammalt spjälskydd, blev hur bra som helst och vi kan ligga brevid sonen när vi ska läsa saga o så och sonen snurrar mycket runt i sängen men han slår inte i sig och han trillar inte ut.
Hej... Vi köpte en "måne" säng... Den har stödbräda hela vägen... Våran son har inga problem att komma i el ur den.. Jag tycker den är kanon! Känns skönt när brädan går hela vägen..
JAg tycker att den är så pass stor att man får plats både jag och pojken när man myser/nattar..
Jag köpte ju min begagnad men jag tror att den finns/har funnits på Mio!
ska kika å se om jag kan hitta ngn länk med en sån säng!
Här kommer länken.. Vi har en sån fast i trä.... www.blocket.se/vi/18437010.htm