• Anonym (herp)

Herpes på kinden, vid käkbenet, vad har hänt?!!

det kan ju inte vara normalt eller???

• Svar på tråden Herpes på kinden, vid käkbenet, vad har hänt?!!
  • Cinnamon girl

Frågan är vilken form av herpes det rör sig om?
    Är det Bältros så är det inget konstigt med det. Bältros kan man ha inne i ögat till och med.

• Anonym

Jag brukar få herpes i näsan.

• Anonym (herp)

det är som små blåsor som ser ut som herpes och kliar så där som herpes gör. jag har typ1 den som ger munsår...

• Anonym (Herpes)

Låter som herpes. Jag har också haft det många ggr. Bryter lätt ut vid stress eller stark sol. Jag kan få vid munnen, näsan och kinden. Känner när det börjar att bryta ut. Sticker och har sig, sen kommer blåsorna och dom kliar. Om blåsorna brytit ut kan man inte göra så mkt mer, vänta på att det ska läka. Zinkpasta fungerar utmärkt för att torka ut dom snabbt, men då får du gå omkring med vit pasta i ansiktet (det har jag gjort, inga problem) Alovera fungerar också. Du kan också be att få ett recept utskrivet av din läkare på en medicin som heter Geavir. Det är tabletter som hämmar växten av herpesblåsorna. Så fort du känner att dom är på väg tillbaka (stickningarna, kliandet och början av blåsorna) ska du börja äta dom. 5ggr per dag äter man dom. Fungerar utmärkt. Hoppas detta kan hjälpa dig.

• Anonym (herp)

tack för svar, just nu ger de mig inte mycket besvär, kliar och sticker lite, har tagit anti på när det vart illa.
    Skönt att höra att fler får det på konstiga ställen, trodde nåt var fel på mig

Svar på tråden Herpes på kinden, vid käkbenet, vad har hänt?!!