• Willeskutt

Barnvagnshelvetet

Driver mig till vansinne snart. Vi har numera 3st barnvagnar i eller utanför huset. Den ena mer avancerad och lättare än den andra. Misstänker att min styrpulpetbåt, som inte ligger vid kajen, finns i dessa barnvagnar.

Vi har fan skaffat 3st på 1 år & 10 månader. Jag har inte vart inblandad i de 2 senaste utan det är övriga familjemedlemmar (typ svärmor etc) som tyckt att " den där kan ni ju inte ha"..

Nu fruktar jag att min styrpulpet-dröm snart kommer avlägsnas ännu mer i barnvagn nr4..

Så, hur många har ni?

• Svar på tråden Barnvagnshelvetet
  • Cyberdansken

3. Eller rättare, två sulkys och en vagn. Har gått med på att hon köper nya mot att hon säljer dom gamla. Då blir hennes hobby mycket billigare än min.

• Wipperman

*Cykelvagn som gar att ha till lopning
    *Vanlig tvilling vagn
    *Mini tvillingvagn till familje bilen
    *Mini enling vagn till min bil

• Alshain

Tre.

En syskonvagn för transport av båda barnen.
    En sittvagn med viloläge för vår 2.5-åring, och för honom att sova i å förskolan.
    En ligg/sittvagn för lillebror, sex månader.

Jag blir galen på tre vagnar! Att få plats med dem... Kostnaden inte så farlig, några tusenlappar får vi tillbaka i när vi säljer dem i andra hand...

Jag har kört med att jag kan köpa en ny dator så fort vi skaffar en vagn till.... =)

• Angelven

Vi hade fyra ett tag:

Tvillingvagn
    Sunkig tvillingvagn till geggiga barn (dagisvagn)
    Två shoppingsulkys

... och så bil till tvillingvagnen istället för wipperman's variant med minivagn

• Angelven

... men lugn - de byts ut när barnen blir äldre... mot andra transportmedel:

2 st cyklar
    2 st gokart
    1 tramptraktor med släp + sandlådegrävskopa
    1 liten kärra att dra efter sig
    1 cykelvagn

*asgarv*

• svampbobfyrkant

Satsar på en bugaboo som ska vara användbar från den minsta som vill ligga till den största som behöver sitta. Åsså finns den behändiga lattehållaren till också... ;)

• Som snö

Minst två per barn. I vårt fall fyra vagnar. Ett minimum tycker jag. Borde fan gå att hitta nåt vettigt användingsområde för ett par till. Ska fundera lite...

• Aardvark

tur man bara har en.. än så länge...
    får hoppas att den räcker ända tills man behöver köpa en sån där fin sulky.

• Angelven

Som snö skrev 2008-10-04 22:47:21 följande:

Minst två per barn. I vårt fall fyra vagnar. Ett minimum tycker jag. Borde fan gå att hitta nåt vettigt användingsområde för ett par till. Ska fundera lite...
    Du behöver åtminstone en lite mera off-road gående med grova terrängdäck, kraftigare ram i crom-molybden, drickahållare och rejäla bälten att spänna fast ungarna i.

Sedan en city-blingad i Cremevit och Lattebrun, med mugghållare, nummerskylt med namn, ringklocka och matchande skötväska, parasoll etc för de där trevliga eftermiddagarna på fiket.

En slit och släng för geggiga barn till och från dagis.

Reserven, ifall någon blir stulen

Kopian på blingvagnen i miniatyr så bebben själv kan leka mamma...
Svar på tråden Barnvagnshelvetet