• jenny99

Hur mycket betalar ni i barnförsäkringar?? se hit frågor till er

Min bästa vän har två barn.
    7 år och 1 år.Dom är hel försäkrade på Trygg hansa,högsta beloppet.
    När hon tecknade försäkring för 6 år sen för den äldsta,så betalade hon en årsavgift på 1400 kronor.

Idag har hon 2 barn,och summan har höjts.Hon betalar 4200 kronor för bägge barnen per år.

Är det så dyrt med försäkringar?
    Var har ni eran föräkring,hur mycket betalar ni?Vilket basbelopp?

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni i barnförsäkringar?? se hit frågor till er
  • Majsan70

Oj jag vet inte rikitgt?

Jag betalar lite olika för de olika barnen, men runt 160-170 kronor per månad för den bästa försäkringen och då utan de tilläggsförsäkringar som ´finns i dag.

• cloudberry79

Vi betalar 1500 per år, men då får vi inte teckna TH, Scandia eller något av de andra stora bolagens försäkringar pga sonens hälsostatus. Vi har upp till 60 prisbasbelopp vid medicinsk invaliditet, ett pbb vid dödsfall. Fördelen med vår försäkring är att det kostar 125 kronor/månad för alla familjens barn (om vi får fler) samt att den dubbelutbetalar, då den är en gruppförsäkring.

Skillz that Killz 10k+
  • Näckrosen

Vi betalar 810 kr/helår i barnförsäkring, hos Länsförsäkringar (Östgöta Brandstodsbolag)

• LinaoTom

har trygg-hansa högsta och vi betalar 2300:-/år

• Alicia05sMamma
    jenny99 skrev 2008-10-02 22:38:45 följande:
    Min bästa vän har två barn.7 år och 1 år.Dom är hel försäkrade på Trygg hansa,högsta beloppet.När hon tecknade försäkring för 6 år sen för den äldsta,så betalade hon en årsavgift på 1400 kronor.Idag har hon 2 barn,och summan har höjts.Hon betalar 4200 kronor för bägge barnen per år.Är det så dyrt med försäkringar?Var har ni eran föräkring,hur mycket betalar ni?Vilket basbelopp?
    Alltså vad premien blir beror ju på vilket försäkringsbelopp du valt att försäkra på.
    Sedan höjs ju alla försäkringar 1 gång per år och då till den årsförfallodag man har. Dessutom följer försäkringen konsumentpris index. Med det så värdesäkras din försäkring.

Tycker man att premien blir för hög kan man alltid välja ett lägre försäkringsbelopp och då få en lägre premie. vad man ska ha i åtanke då är att inträffar det då en sjukdom/olycksfall så får man såklart lägre ersättning eftersom man sänkt sitt försäkringsbelopp.

Man kan alltid välja att höja sitt försäkringsbelopp igen om man skulle vilja, då förutsett att man varit fullt frisk och inget inträffat under tiden. Det ända som krävs för att få höja är att man gör en sk. hälsoförklaring.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Rulltrappa
    cicci2 skrev 2008-10-02 22:44:25 följande:
    Vi betalar 810 kr/helår i barnförsäkring, hos Länsförsäkringar (Östgöta Brandstodsbolag)
    jag med.
  • jenny99

Ne hon har inga planer på att sänka.

Men hon tyckte bara det lät mycket.Det var en kompis till henne som påpekade detta,för kompisen betalade en tusenlapp mindre per barn.

Så jag ställde frågan här om fler betalade så mycket.
    Jag hade högsta beloppet på mina barn,men då var allt lägre...var ju flera år sen.

• Alicia05sMamma
    jenny99 skrev 2008-10-02 22:54:14 följande:
    Ne hon har inga planer på att sänka.Men hon tyckte bara det lät mycket.Det var en kompis till henne som påpekade detta,för kompisen betalade en tusenlapp mindre per barn.Så jag ställde frågan här om fler betalade så mycket.Jag hade högsta beloppet på mina barn,men då var allt lägre...var ju flera år sen.
    försäkringsvillkoren kan ju faktiskt skilja mellan olika bolag och då skiljer ju såklart även premierna.
    Har dom olika bolag ?
  • jenny99

ne dom har samma bolag,trygg hansa bägge två på maxbeloppet.
    Ville bara kolla med er om det verkligen kostar så mycket per år.

• gustafssons

Vi har högsta på trygg hansa. betalar 2000 kr per år.
    Sen har vi andra försäkringar där oxå, å då får vi lite rabbatt

• Alicia05sMamma
    jenny99 skrev 2008-10-02 23:36:50 följande:
    ne dom har samma bolag,trygg hansa bägge två på maxbeloppet.Ville bara kolla med er om det verkligen kostar så mycket per år.
    Skillnaden beror på bla när dom tecknades då. Och sedan beror det ju på hur deras resp. försäkring ser ut. Har den ena ngt tillägg som inte den andra har ?
  • Sephora

Vi betalar 80 kronor per månad.

• jenny99

jag vet inte om det är någon tillägg på försäkringen.

• jojoruth

1600 kr per år i trygg hansa med näst högsta beloppet.

• Alicia05sMamma
    jenny99 skrev 2008-10-03 08:09:51 följande:
    jag vet inte om det är någon tillägg på försäkringen.
    Saker som om man har ngt tillägg eller inte + när man tecknade sin försäkring, på vilket försäkringsbelopp kan göra stora skillnader i premien.

Men vad man kan säga är ju att hon har väldigt bra och täckande försäkringar.

Sedan är det ju klart att det hunnit hända en del på premiefronten på 6 års tid eftersom premien höjs 1 ggn per år + att den följer konsumentprisindex.
  • SaramedM

Vi betalar 2100 för trygghansa med högsta beloppet och tilläggsförsäkring

• jenny99

tack för era svar.kul att ni svarade.
    Ska berätta detta mer för min vän,för det är henne jag skriver åt,plus att jag är intresserad.

Svar på tråden Hur mycket betalar ni i barnförsäkringar?? se hit frågor till er