• Anonym (En fråga)

    Gravljus att köpa i Göteborg

    Undrar om någon vet vart i Göteborg man kan köpa fina gravljus?
    Vet att dom större blomster affärerna här i Göteborg har gravljus med bilder på och även glas hjärtan med gravljus i. (men dom tar ofta fort slut)
    Det skall vara "levande" ljus!
    Gärna med t.ex "religösa" bilder på.
    Är det någon som vet vad jag kan hitta detta?

  • Svar på tråden Gravljus att köpa i Göteborg
  • Anonym (En fråga)

    Ingen som kan ge mig tips på detta?

  • Anonym

    Kolla med blomsteraffärerna och be dem att lägga undan när de får hem igen.

  • Alizzy

    Jag var på blomsterlandet (vid backaplan) idag för att köpa en liten lykta och där hade de iaf. en hel pall med gravljus med en bild av Maria på. Det fanns två motiv att välja mellan, en helkroppsbild och en med ansiktet. Dessa ljus var den smala höga typen gjort i plast med ett guldigt lock.
    De hade även ett stort glasljus som var lite hjärtformat i botten. Tror det fanns i både rött och klarglas.

  • Anonym (En fråga)

    TACK för ditt svar!
    Då vet jag var man kan hitta dessa!
    Det känns så bra när man skall göra fint vid graven att man kan sätta ett lita annorluna ljus istället för bara dom klassiska!
    Tack än en gång....

  • Eva S

    www.minnesljus.com/

    De har fina ljus. Men jag beställde därifrån för över två veckor sedan och har inte hört något från dem förutom bekräftelsen så det är ju om du vågar.

  • Lindsey Egot the only one

    Fonus har religiösa klisterlappar man kan sätta på de vanliga gravljusen. Jag köper mina gravljus i hellåda och frågar om rabatt och det får jag oftast. Köper mina hos Lantmännen.

Svar på tråden Gravljus att köpa i Göteborg