• Anonym (???)

Bostadsbidrag med inneboende??

Vad händer om man har bostadsbidrag (ensam sökande) och har en person som rent praktiskt bor hos en, men som är folkbokförd på en annan adress där denne har en annan lägenhet men i stort sett aldrig vistas där? Kan man bli av med bostadsbidraget?? Är i behov av snabbt svar...

• Svar på tråden Bostadsbidrag med inneboende??
  • Anonym

Han e ju skriven hos sig men bor hos dig så han betalar väl ingen hyra hos dig?
    Då är du ju berättigad bidrag. Skulle det vara så att han nu betalar för sig hos dig å dom kommer på det blir det ej bra.

Du bet din hyra dina räk så varför skulle du inte få det?
    Du är ju ensam om ditt så att säga.

• joakim88

Well, om jag hade varit du hade jag bett din inneboende att låta sig vara skriven på sin förgående adress. Försäkringskassan gör inga rutinkontroller så om vi vänder på steken låt han bo (svart) inneboende

• GnomeFoot

ring till försäkringskassan och fråga, utan att presentera dig

• Anonym (???)

Vad jag har hört så kan man i värsta fall bli polisanmäld. Men även återbetalningsskyldig och inte berättigad till vidare bidrag...

• amp

Jag har för ett tag sen blivit uppringd från försäkringskassan dom hade fått ett anonymt samtal fr någom om att jag hade en inneboende hos mej. Å visst min pojkvän brukade va hos mej men bodde i en annan stad då( nu bor vi tillsammans) Om han vistades hos mej mer än hemma hos sej så räknades han som inneboende å jag var inte berättigad till bobi. Å hon sa att dom kunde komma oanmäld hem till mej å kolla om han bodde här. Sen om dom verkligen kan göra de vet jag inte. Men när jag berättade hur läget var så la hon ner utredningen.

• Anonym (???)

Tack för svar!

Svar på tråden Bostadsbidrag med inneboende??