• Anonym

sex efter konisering

Jag gjorde en konisering,tog bort cellförändringar i förra veckan.
    Jag blöder inte ens längre,bara en lite ljusrosa flytning och jag har inte ont.
    Läkarn sa att det blöder ca en månad och då ska man avstå sex,men jag mår ju bra och blöder inte.
    Hur har ni andra gjort?
    Berätta!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-10 13:01
    Snälla ,delge er!!!

• Svar på tråden sex efter konisering
  • Anonym

finns det ingen som tagit bort cellförändringar här och vill dela med sig???

puff puff

• sariat

hej! jag gjorde en konisering för några månader sedan och jag fick höra att man skulle vänta 3 veckor oavsett om blödningen försvunnit eller ej.. såret måste läka ordentligt innan sex annars finns risken att det blir infekterat..

de e tradigt o vänta.. men men..jag ville vara på säkra sidan så det inte förstör något.

• juni2009

Jag gjorde en konisering i juli. Det stod på pappret att man skulle vänta med att ha sex i minst 4 veckor och det ska inte blöda längre.

Jag avvaktade i 4 veckor då jag inte ville få någon infektion, trots att jag inte blödde 1 droppe efter operationen. Fick min mens 2 veckor senare och i samband med mensen så släppte min sårskorpa.. Sen gick det ca 3 veckor till så blev jag gravid :) Så det gick fort att bli gravid efter operationen..

• Anonym

Hur länge fick ni vänta på svar på provet då?Det har nu gått 15 dar sen min konisering och jag blöder nu mer än innan och jag har inte fått nåt provsvar än.Börjar känna mig orolig....

• Anonym

Jag ska göra en konisering i december.. var det jobbigt? Vad gör dom??

Svar på tråden sex efter konisering