• vindvilja

Hjälp, min ring har fastnat på fingret.

Kan någon ge mig ett tips på hur man får av sig en ring som inte vill av? Jag tog av mig mina ringar lite för sent, jag fick slita av mig mina andra ringar, men en av dem vägrar att lämna mitt finger. Jag har karpaltunnelsyndrom desstuom och fingret börjar göra ont och det känns inte alls bra. Jag har försökt med allt jag kan komma på, jag har haft tvål, smör, olja, diskmedel på men inget hjälper. Den fastnar precis under knogen och vägrar gå längre än så. Jag har spolat fingret under kallt vatten i hopp om att fingret ska svullna av lite, men det hjälper bara lite. Den här värmen gör ju inte saker och ting bättre heller.

Finns det någon människa där ute som har något tips eller trix på hur man blir av med den? Jag kan ju klippa av den, men det är min allra sista utväg.

• Svar på tråden Hjälp, min ring har fastnat på fingret.
  • Cinderellla

Kan du inte ställa dig i en sval dusch, då kyler du ju hela kroppen lite o förhoppningsvis får du av ringen då..

Lycka till o jag hoppas du slipper klippa av ringen.

• sofia76

Kanske du kan be någon att "trycka/hålla " ner skinnet på fingret medan du "vankar" av den, samtidigt som du tvålat in den. Hmmm... svårt att beskriva med ord hur jag menar
    men man ska ju vinkla den fram och tillbaka och ej dra rakt upp (fast det vet du säkert redan.)

Kallt vatten, och tvål brukar ju funka. Kanske det är dags för årets första dopp för att som Cinderella skrev kyla ner hela kroppen

Tyvärr har jag inga mer bra tips.

• Sessan7

smörj in fingret med fet salva så brukar det fungera..

• Nallemajatjejen

Mitt absolut bästa tips! Brukar funka på mig hur hårt ringarna än sitter.Skölj händerna (gärna kallt) och gnugga in händerna i hårbalsam... Då brukar ringarna nästan ramla av...

• Lottis77

Håll handen högt i en påse med is (om du står ut) och sedan diskmedel snabbt som attan. Om inget annat hjälper - bultsax!

• JsN
    HAr du någon guldsmed (alltså guldsmed inte smyckerkedja)i närheten? Gå in och fråga om de kan hjälpa dig! Ofta har de lite knep på lager (förutom att klippa upp ringen) I värsta fall så är det bättre att du får hjälp av någon som kan med att klippa upp ringen!
    Lycka till!
  • doris34

En lite kraftigare lina, typ fiskelina som du trär under ringen så att ena änden sticker ut och sen snurrar du linan framför ringen, alltså upp mot fingertoppen. Det gör du ganska hårt. när du snurrat över leden så kan du ta i den änden som är på andra sidan och med hjälp an den snurra av ringen.

• cema

Tvåla infingret riktigt mycket.. Iskallt vatten är m ed bra..

• Joss79

Tryck av ringen, dra inte. Smörj in med nåt halt och tryck på ringen från insidan av handen och så tryck/dra uppåt. Drar man så hindrar man blodet ännu mer iom att skinnet kläms och fingret svullnar ännu mer.

• Nallemajatjejen

hur har det gått har du fått av den?

Svar på tråden Hjälp, min ring har fastnat på fingret.