• miss nöjd

Normalt tappa hår i början av graviditet???

Jag tycker jag tappar ngt mer hår än normalt... Har gjort det ngn vecka nu och då skulle det kunna ha ett samband med att jag är precis nygravid...?
    Ngn som hört ngt liknande?

• Svar på tråden Normalt tappa hår i början av graviditet???
  • Flickan och kråkan

Ja, normalt. Hormonerna. Jag tappade mer hår än vanligt ända tills tredje trimester. Risigt och livlöst blev det tyvärr första två trimestrarna. Sedan till förlossningen var det tjockt och fint. Sedan tappar man ju det man inte har tappat men borde tappat under tredje trimestern ett par månader efter det.

• miss nöjd

tack. skönt att ngn bekräftar min tanke. Då måste det bero på gravidteten...

• minlille

Jag tappar oxå massa hår när jag är gravid. Har dock tjokt hår innan så det gör inte så mycket.. Men det är inte så kul när det ligger en hel kaluffs på kudden när man vaknar.. Man får ta det onda med det goda. Jag är i v 34 nu och jag tror jag kommer fortsätta tappa hår tills Liten är ute, precis som förra grav.

• Moatje

Tappade ganska mycket hår i början av denna graviditet. Det verkar vara ganska vanligt.

• Mrs Firren

Jag oxå. Gigantiskt hårtapp första månaderna. Sen slutade det plötsligt. Tack och lov har jag tjockt hår.

• miss nöjd

Å. Ni anar inte hur skönt det är att höra. Innan jag fick +:et nu så trodde jag nästan att jag var döende. Var så orolig. Att dra handen över håret och det blir en hel del hår i handen. Jag bryr mig inte om jag blir skallig nu när jag är gravid- då vet jag iaf att det är pga av det och att det inte är helt onormalt :)
    För bebisen så tappar jag allt hår utan problem- det växer ju ut sen igen *hoppas jag* ;)

• Gerbera

Jag tappar också en massa nu i början, är i v 8. Trist, för jag har inte tjockt hår men men, värre problem kan man väl ha.

• Amorin

Jag tappar också massa hår.
    Men jag blev rådd av frisören att köpa ett speciellt shampoo som heter Kerastase (har grön kork) och när jg använder det så tappar jag lite mindre hår faktiskt.
    Jag har ju inte så mycket hår sen innan så jag är rädd om det lilla jag har.

Svar på tråden Normalt tappa hår i början av graviditet???