• Elena 8

Vilken Febertermometer är bäst för pannan eller för örat

• Svar på tråden Vilken Febertermometer är bäst för pannan eller för örat
  • EMO 979

Ingen av dem..den för rumpan e bäst för mindre barn...

• Frontline

Vi köpte en för örat på elgiganten som heter Braun ThermoScan ExacTemp IRT 4520 har inte testat den än då det inte har behövts men enligt test så ska den vara den bästa just för att ta tempen i örat...

www.prisjakt.nu/produkt.php

• Vårsolen

jag köpte våran örontermometer på apoteket, om den är bäst vet jag inte men änsålänge verkar den bra.
    det är en braun med föruppvärmd spets(som enligt dom ger noggrannare mättemperatur)

• Vårsolen

den här är det jag menar

Frontline skrev 2008-10de-03 10:34:11 följande:
    Vi köpte en för örat på elgiganten som heter Braun ThermoScan ExacTemp IRT 4520 har inte testat den än då det inte har behövts men enligt test så ska den vara den bästa just för att ta tempen i örat...www.prisjakt.nu/produkt.php
  • Basilikan

Vi har en av varje. Den till pannan är från Boosiebo. Örat är lättast att få rätt värde med och den vi använder. Panntermometern är bra när hon sover och man vill kolla men kräver lite övning.

• Frontline

Örontermometern som jag och vårsolen har den talar om ifall man har gjort fel vid en mätning , så har du inte satt in den rätt i örat får du reda på det med en gång och kan göra ett nytt försök , sen att den bara tar ett par sekunder på sig är ju ingen nackdel..
    När vi har kört med termometer i baken tar ju det ett tag och killen vägrar att ligga still under den tiden...

• Maggiepuh

Örontermometer funkar inte på vår son då han har trånga hörselgångar. Den brukar visa 1,5 grader mindre än rumptermometern på honom.

Svar på tråden Vilken Febertermometer är bäst för pannan eller för örat